شناسهٔ خبر: 68554177 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شرایط آموزش غیرحضوری حوزه‌ علمیه خراسان اعلام شد

شرایط و ضوابط ثبت‌نام آمورش غیرحضوری حوزه علمیه خراسان در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ ویژه برادران اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور انسجام و نظم‌دهی و پایش دقیق طلاب متقاضی و همچنین تسهیل در آموزش، عدالت آموزشی، گسترش و پوشش نیازهای آموزشی و مهارتی طلاب و فراهم آوردن حضور سازنده آنها در راستای تمدن اسلامی و پاسخگویی به نیازهای جامعه، شرایط و الزامات پذیرش در آموزش غیرحضوری در سطح ۲و۳ اعلام شده است.

مخاطب فعلی آموزش غیرحضوری را طلاب مبلغ تمام وقت (در طرح‌های مختلف امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان) سرباز طلبه و شاغلان تشکیل می‌دهند.

داشتن پرونده رسمی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، تکمیل مقطع عمومی (قبولی در دروس کتبی و شفاهی سطح یک)، اشتغال تمام وقت در یکی از نهادها یا ارگان‌های انقلاب اسلامی (متناسب با شئون روحانیت) در قالب مبلغ تمام وقت در طرح‌های مختلف امور مساجد و تبلیغ، سرباز طلبه با ارائه گواهی معتبر و نداشتن منع آموزشی و صیانتی از جمله شرایط ثبت‌نام در آموزش غیرحضوری است.

طلاب غیرحضوری در صورتی که از اشتغال تمام وقت خود در نهاد مربوطه استعفا دهند و یا فعالیت تمام وقت سرباز طلبه یا مبلغ تمام وقت به اتمام برسد باید در ابتدای سال تحصیلی جدید برای آموزش حضوری اقدام کنند.

همچنین طلبه متقاضی آموزش غیرحضوری می‌بایست وضعیت فعالیت و اشتغال خود را طبق تقویم آموزشی سالانه تا قبل از شروع سال تحصیلی مشخص کند، در غیر این صورت امکان انتقال به غیرحضوری بعد از شروع سال تحصیلی ممکن نیست و در غیر این صورت باید برای سال تحصیلی از مرخصی تحصیلی استفاده کند.

برنامه‌های تحصیلی این مدرسه همانند برنامه‌های دوره‌های حضوری است و طلاب باید در تمامی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی که توسط مرکز مدیریت در قسمت آموزش‌های غیرحضوری اعلام می‌شود، شرکت کنند، بنابراین کلیه طلاب مدرسه غیر حضوری الزام آموزشی دارند.

طلابی که با عنوان سرباز طلبه در آموزش غیر حضوری جذب شده‌اند، باید هر ساله به میزان انتخاب درس، قبولی و موفقیت داشته باشند. در غیر این صورت خدمات و مزایای آنان قطع می‌شود.

متقاضیان در صورت عدم قبولی در هیچ یک از دروس انتخابی در سال تحصیلی، غیبت غیرموجه در همه امتحان‌های دروس انتخابی و مشروطی (معدل کمتر از ۱۲ در ۲ سال) از ادامه تحصیل در آموزش غیر حضوری محروم می‌شوند.

فرایند پذیرش با درخواست طلبه و پیوست گواهی معتبر صورت خواهد گرفت، و متقاضیان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۳۲۰۰۸۳۹۴- ۳۲۰۰۸۳۲۵ تماس بگیرند.

نظر شما