شناسهٔ خبر: 68552049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

اشغال ۷۰ درصدی تمامی ظرفیت‌های اقامتی مشهد در دهه پایانی صفر

محمدعلی علی نژاد

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: در حوزه اسکان از مجموع واحدهای رسمی متوسط ۷۸ درصد، از مجموعه واحدهای موقت ۷۳ درصد و از مجموع واحدهای اضطراری ۷۱ درصد در دهه پایانی ماه صفر اشغال بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا یوسف بیدخوری در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: بحث گردشگری یک بحث چند جانبه است و برای توسعه گردشگری و زیارت استان دستگاه‌های مشترک با هم افزایی ورود کرده‌اند.

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: باید از ظرفیت ملی برای استان استفاده کنیم و این ظرفیت ملی در حوزه زیرساخت هنوز انجام نشده است که امیدواریم در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های ملی در ارائه خدمات بهتر عمل کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها در سند توسعه گردشگری بسیار مورد تاکید است و امیدواریم به مشهد که شهر ملی است نگاه ویژه شود، البته می‌توان گفت پیگیری‌ها در این حوزه در حال انجام است.

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص ظرفیت اسکان‌های رسمی‌، موقت و اضطراری پیش‌بینی شده برای زائران دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: در حوزه اسکان از مجموع واحدهای رسمی متوسط ۷۸ درصد در طول دهه پایانی ماه صفر اشغال بوده است.

بیدخوری ادامه داد: از مجموع واحدهای موقت ۷۳ درصد و از مجموع واحدهای اضطراری ۷۱ درصد در این ایام اشغال و با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد ظرفیت اقامت رسمی کشور در مشهد وجود دارد، طبق اعلام جامعه هتلداران قبل از دهه آخر صفر ۸۰ درصد واحدهای اقامتی رزرو شده بود.

او یادآور شد: با وجود ظرفیت اسکان رسمی، سایر ظرفیت‌ها نیز توانستند نیاز زائرین را پشتیبانی کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین با محوریت اداره کل میراث در آموزش و پرورش و شهرداری ظرفیت بسیار خوبی برای اسکان ایجاد شد. علاوه بر این نیز اداره کل ورزش و جوانان، سپاه امام رضا(ع)، مجموعه مساجد و حسینیه‌ها و زائر سراها با تمام ظرفیت خود همکاری کردند و این ماموریت اجرایی شد.

افزایش ماندگاری زائران در مشهد طی دهه پایانی صفر

هم‌چنین  سید محمود مادرشاهیان رییس کانون تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خراسان رضوی گفت: هفته اول ماه صفر ۸۰ درصد هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خانه مسافرها تکمیل شدند و توانستیم زائر بیشتر با ماندگاری بیشتری جذب کنیم و دلیل آن هم این بود که  قیمت‌ها را افزایش ندادیم و با نرخ سال گذشته به زائران خدمات دادیم که باعث افزایش ماندگاری زائران طی این مدت شد.

اشغال ۷۰ درصدی تمامی ظرفیت‌های اقامتی مشهد در دهه پایانی صفر

انتهای پیام/

نظر شما