شناسهٔ خبر: 68550715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

واکنش اوکراین به ادعای وال استریت ژورنال درمورد ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه: عمیقاً نگرانیم

وزارت خارجه اوکراین در واکنش به گزارش ادعایی روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه‌بُرد از ایران به روسیه، اعلام کرد که از این مسأله «عمیقاً نگران» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از ایلنا: وزارت خارجه اوکراین در واکنش به گزارش ادعایی روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه‌بُرد از ایران به روسیه، اعلام کرد که از این مسأله «عمیقاً نگران» است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای مدعی شد که همکاری نظامی رو به گسترش تهران و مسکو تهدیدی برای اوکراین، اروپا و خاورمیانه است و از جامعه جهانی خواست تا فشارها بر ایران و روسیه را افزایش دهد.

وال استریت ژورنال پیش از این به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی مدعی شده بود که ایران موشک‌های بالستیک کوتاه‌بُرد به روسیه ارسال کرده است؛ اقدامی که به مسکو ابزار نظامی قدرتمند دیگری برای استفاده در جنگ علیه اوکراین می‌دهد.

مقام‌های آمریکایی و اروپایی اعلام کرده‌اند که این اقدام، به دنبال هشدارهای شدید غرب مبنی بر عدم ارائه این تسلیحات به مسکو صورت گرفته است. 

مقام‌های غربی گفته‌اند که این محموله شامل صدها فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد است.

یک مقام ارشد اروپایی نیز به وال‌استریت ژورنال گفته که «این پایان کار نیست» و انتظار می‌رود تسلیحات بیشتری توسط ایران به روسیه ارسال شود. 

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که ایران بارها ارائه تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را نکذیب کرده است. 

 
 

نظر شما