شناسهٔ خبر: 68547976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

واکنش ایران خودرو به نصف شدن خودروی دنا در حادثه تصادف واکنش ایران خودرو به نصف شدن خودروی دنا در حادثه تصادف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، ایران‌خودرو در واکنش به تصاویر منتشر شده از حادثه تصادفی که متاسفانه منجربه فوت دو هم‌وطن شده، تاکید کرده، خودرو دارای تصادفات متعدد بوده که از نواحی مختلف به طور غیر اصولی در خارج از شبکه ایران‌خودرو به هم جوش‌کاری و متصل شده است. در پی انتشار تصاویر حادثه

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، ایران‌خودرو در واکنش به تصاویر منتشر شده از حادثه تصادفی که متاسفانه منجربه فوت دو هم‌وطن شده، تاکید کرده، خودرو دارای تصادفات متعدد بوده که از نواحی مختلف به طور غیر اصولی در خارج از شبکه ایران‌خودرو به هم جوش‌کاری و متصل شده است.

در پی انتشار تصاویر حادثه تصادفی در پیرانشهر، بسیاری از رسانه‌ها، بدون توجه به علل و شرایط این حادثه، به صورت شتاب‌زده و بدون توجه به نظرات کارشناسی، انگشت اتهام را به سمت خودروساز برده و دو نیم شدن خودروی دنا را ناشی از غیراستاندارد بودن تولیدات داخلی دانسته‌اند.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، خودروی مذکور تولید سال ۱۳۹۶بوده و دارای دو تصادف سنگین، یک‌بار در سال ۱۳۹۷ و یک‌بار در سال ۱۳۹۹ بوده است.

تصادف اول به نحوی بوده که برای بازسازی خودرو، قسمت‌های بدنه‌ای خودرو در ناحیه عقب شامل سرشاسی‌های عقب، سینی کف اتاق و صندوق، گل‌گیرهای داخلی و بیرونی عقب و بسیاری از مجموعه‌های اصلی خودرو نظیر ایربگ‌ها، اکسل عقب، درها، رینگ و تایر، پلوس‌ها و ... تعویض شده است.

خبر مرتبط
دنده خودرو در تابستان سنگین شد/ تولید سه خودروساز بزرگ افت کرد
دنده خودرو در تابستان سنگین شد/ تولید سه خودروساز بزرگ افت کرد

اقتصادنیوز: تولید سه خودروساز بزرگ کشور در پنج ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت کرد، اتفاقی که سه عامل کمبود نقدینگی، اختلال برقی و چالش ارزی، آن را رقم زده‌اند. در شرایطی که وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان از انتشار آمار رسمی تولید خودرو امتناع می‌کند، گزارش‌های ارسالی خودروسازان به سامانه کدال نشان می‌دهد آنها پنج ماه امسال را با افت تولید پشت‌سر گذاشته‌اند.

خودرو مجددا در سال ۱۳۹۹ دچار تصادف سنگین و واژگونی شده و در بازسازی غیراستاندارد خودروی اوراقی و تصادفی توسط خریدار بعدی، با وجود این‌که به منظور بازسازی صحیح خودرو، نیاز به تعویض کامل اتاق آن بوده، تمامی قسمت‌های بدنه خودرو شامل سقف، ستون‌ها، سینی کف، گل‌گیرها و ... به صورت جداگانه به یک‌دیگر جوش‌کاری و متصل شده که در این تصادف دچار جدایی شده است. لذا بدیهی است، جدا شدن خودرو مرتبط با کیفیت محصول تولیدی اولیه شرکت ایران خودرو نیست.

تمامی خودروهای تولیدی ایران‌خودرو مطابق دستورالعمل‌های استاندارد، تست‌های تصادف (Crash) را در موسسات معتبر بین المللی با موفقیت گذرانده و تاییدیه لازم را برای شماره گذاری دریافت کرده اند.

ضمن آن‌که، تمدید مجوز شماره گذاری خودروها به صورت دوره‌ای صورت می‌پذیرد که آخرین آزمون انجام شده بر روی خودروی دناپلاس در سال ۱۴۰۲ با موفقیت در مرکز آزمون معتبر خارجی صورت گرفته است.

مناسب است، نهادهای مرتبط نظارتی در خصوص احیا و به‌کارگیری مجدد خودروهای تصادفی با خسارت سنگین و مشابه مورد فوق، موضوع را مد نظر قرار داده و در جهت صیانت از کاربران خودروها و کاهش تلفات ناشی از تصادفات، نسبت به نظارت‌های لازم در خصوص تداوم رعایت اصول ایمنی و استاندارد در خودروهای تعمیر شده در خارج از شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان  اهتمام لازم را به عمل آورند.

همچنین بخوانید
  • سیگنال‌های متفاوت دنا برای بازار خودرو/ مشتریان بلاتکلیف شدند
  • نحوه مشاهده نتایج قرعه کشی ایران خودرو/ سایت و زمان دقیق انتشار مشخص شد
  • شوک ایران خودرو به متقاضیان این محصول/ خودروهایی که حال و روز خوبی ندارند
  • خبر مهم درباره نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو/ متقاضیان بخوانند

منبع: eghtesadnews-81

نظر شما