شناسهٔ خبر: 68546927 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تاکید وزیر دفاع یمن بر حتمی‌بودن واکنش به حمله اسرائیل

مهر : وزیر دفاع یمن بر حتمی‌بودن واکنش صنعا نسبت به حمله اسرائیل به خاک این کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

محمد العاطفی، وزیر دفاع یمن در سخنانی اعلام کرد: تردید یا عقب‌نشینی نسبت به موضع یمن در پشتیبانی از غزه امری غیرممکن است و این موضوع در معرض مانور یا چانه‌زنی نیست.

المسیره گزارش داد، وزیر دفاع یمن ادامه داد: واکنش قوی و لرزه‌افکن یمن به رژیم نازی (صهیونیستی) در پیش است و بدون تردید یا نگرانی صورت خواهد گرفت. ما دیوانگی صهیونیست‌ها را با جنگاوری ایمانی پاسخ خواهیم داد؛ موضوعی که تلخی آن را بارها در دریاها چشیده‌اند.

العاطفی گفت: ما به توسعه کمی و کیفی توانمندی‌های خود بر اساس جدیدترین مفاهیم ساختار نظامی مطلوب ادامه خواهیم داد. موضع یمن در محور جهاد و مقاومت در راستای دفاع از امت، مقدسات، ارزش‌ها و خاک آن و همچنین در راستای دفاع از امنیت ملی ما، موضعی اصولی است.

وزیر دفاع یمن افزود: یمن در مسیر آزادی و استقلال گام برداشته است و هیچ‌گونه فرمانبرداری یا تسلط بیگانه را نخواهد پذیرفت. یمن حیاط خلوت هیچ‌کدام از نظام‌های منطقه‌ای یا نمایندگی بین‌المللی نخواهد بود.

العاطفی ادامه داد: منابع ملی، منابعی حاکمیتی هستند و اجازه هدردادن، فساد در آن یا نادیده‌گرفتن بهره‌برداری از آن در راستای منافع والای تمامی یمن را نخواهیم داد.

وزیر دفاع یمن گفت: ما اجازه نخواهیم داد که هیچ تهدیدی ثبات و امنیت کشور ما را خدشه‌دار کند و حضور هیچ قدرت بیگانه‌ای را در خاک و جزایر خود نخواهیم پذیرفت.

نظر شما