شناسهٔ خبر: 68542839 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تأمین مالی بخش مسکن ابلاغ شد

دستورالعمل تاسیس و فعالیت موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن ابلاغ شد

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به شماره ۰۳/۱۳۵۲۳۳‌ در تاریخ ۱۷ شهریور و پیرو بخشنامه شماره ۹۵/۲۱۶۱۲۲ مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۸ «دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن» را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.  

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به بند (الف) ماده (۳۷) «قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» مصوب سال ۱۴۰۲ و بند (الف) ماده (۹) «قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» مصوب سال۱۴۰۳، بازنگری «دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن» از حیث موارد مزبور در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت و اصلاحات انجام شده در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۱ هیأت عالی بانک مرکزی مطرح و تصویب گردید.  

این دستورالعمل که پیش‌تر مشتمل بر (۱۸) ماده و (۴) تبصره در یکهزار و دویست و بیست و سومین جلسه مورخ ۱۳۹۵/۰۶/۱۶ شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده بود، با اصلاحاتی در متن در (۱۸) ماده و (۴) تبصره در جلسه فوق‌العاده مورخ ۱۱/۵/۱۴۰۳ هیأت عالی به تصویب رسید.

بانک‌ها موظفند اصلاحیه دستورالعمل مزبور را به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۹۶/۱۴۹۱۵۳ مورخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۶ به تمامی واحدهای آن بانک‌/مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کافی به عمل آورند. ‌

دستورالعمل تاسیس، فعالیت و نظارت بر موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن

نظر شما