به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی مرکز نوسازی و تحول اداری، محمد علی الفتپور با اعلام این خبر گفت: دبیرخانه ستاد ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، طی برگزاری 32 جلسه، در مجموع 350 اقدام و کار ویژه در زمینههای ایجاد شفافیت، هوشمندسازی، نظارت و کنترل، رفع تعارض منافع و اصلاح فرایندهای مستعد فساد که توسط 80 رکن شهرداری تهران انجام شده، بررسی و راهبری کرده است.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری ضمن تأکید بر اینکه شفافیت در مدیریت شهری فعلی فقط یک مفهوم نیست بلکه یک رویکرد است، افزود: در دوره جدید مدیریت شهری شفافیت در شهرداری تهران به یک نماد در فرایندهای اداری تبدیل و در تمام سازمان جاری و ساری و منافذ فساد مسدود شده است.
الفتپور با تاکید بر اینکه اجرای صحیح قوانین، بهبود فرایندها، پیشگیری و فرهنگسازی مؤلفههایی هستند که در کنار هم میتوانند سلامت را ارتقاء دهند، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری در دبیرخانه ستاد ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد مرکز نوسازی و تحول اداری با این هدف راهبری شده و مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا عبارتند از:
1- انتشار برخط اطلاعات الزامی و خوداظهاری در سامانه شفافیت
2- سیستمی کردن گردش کار کمیته نما در درخواستهای گواهی (عدم خلاف، بلامانع، پایانکار)
3- راهاندازی و ایجاد سامانه توزیع آسفالت
4- سامانه پرچمهای مناسبتی به منظور پیگیری و ثبت درخواست نصب و تحویل پرچمهای مناسبتی
5- طراحی، تولید و راهاندازی سامانه تبلیغات محیطی
6- طراحی و بازتولید سامانه املاک شهرداری تهران در سه فاز
7- طراحی سامانه الکترونیک ماده 38 آییننامه مالی و معاملاتی شهرداری (رفع نزاع شهرداری و پیمانکاران)
8- شناسایی ساختارهای معین (شورا/کمیته/کمیسیون/هیئت/کارگروه/...) و حذف ارکان موازی غیرقانونی
9- راهاندازی کلینیک مشاوره شهروندی
10- شناسایی خدمات پرمراجعه شهروندی و طراحی اینفوگرافی و نصب آن در مکانهای شهرداری
11- راهاندازی سامانه پزشک خانواده و بیمهگری به منظور شفافیت در هزینههای شهرداری تهران
12- پیاده سازی 7 گام مصوبات شورا در خصوص تعارض منافع (مدیران، کارکنان، شرکت داری، مهندسین ناظر و وکلا)
13- شناسایی و اصلاح فرایند واگذاری غرف در سطح شهرداری تهران
14- ارتقاء و بهروزرسانی سامانه ردیاب ناوگان شهرداری تهران
15- اجرای آزمایشی حمل آسفالت با نظارت دوربین بر خط
16- بازتدوین دستورالعملهای ملاک عمل دفاتر خدمات الکترونیک شهر17- شناسایی فرایندهای تأیید دستی و طراحی امضای الکترونیک و پیادهسازی آزمایشی آن
18- تدوین و ابلاغ دستورالعمل ارتقاء نظارت بر ساخت و سازهای شهری
19- راهاندازی خزانه واحد شهرداری در امورات درآمدی و هزینهای
20- شناسه ارزیابی سازمانی کارکنان شهرداری تهران(QRcode)
21- ایجاد سامانه ارزیابی و پایش طرح “من شهردارم”
22- تدوین دستورالعمل نحوه رسیدگی به تخلفات پیمانکاران
23- اصلاح فرایند صدور چک پیمانکاران
24- ثبت درخواست قرادادهای مناقصات و مزایدات در سامانه تدارکات الکترونیک دولت
25- تدوین دستورالعمل کنترل بودجه (تنظیم و پرداخت مالی)
26- تدوین دستورالعمل نحوه استرداد عوارض و بهای خدمات
27- انتشار صورتهای مالی و اطلاعات مدیران در سامانه شفافیت (سازمانها، شرکتها و مؤسسات شهرداری تهران)
28- اجرای آزمایشی نصب دوربینهای نظارتی البسه و خودرویی بر روی اکیپهای شهربان و حریمبان
29- تدوین دستورالعملهای تعیین و توان فنی و گروهبندی پیمانکاران خدمات شهری
30- راهاندازی سامانه رصد و نظارت هوشمند حریم شهر تهران (سپاس)
31- راهاندازی سامانه جمعآوری پسماند خشک شهر تهران (نوماند)
32- راهاندازی سامانه صورت وضعیت الکترونیکی پیمانهای نگهداشت فضای سبز
33- طراحی ماشین حساب صدور عوارض شهرسازی
34- سیستمیسازی گردش کار کمیته نما در درخواستهای پروانه ساختمانی
35- ایجاد سامانه صدور گواهینامههای الکترونیکی تعیین توان فنی پیمانکاران حوزه خدمات شهری در اتصال آن به سامانه درگاه ملی مجوزها
36- ایجاد تغییر در روند صدور و تحویل تائیدیه ایمنی برای جلوگیری و پیشگیری از جعل و سوء استفاده.
انتهای پیام/