شناسهٔ خبر: 68533837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اداره کل هواشناسی هرمزگان تشریح‌کرد؛

پیش بینی وضعیت جوی دریایی و دمایی هرمزگان در ۲۴ ساعت آینده

بندرعباس- طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان در روز شنبه هفدهم شهریورماه ۱۴۰۳ وزش بادهای جنوب شرقی بر روی بخش‌هایی از دریای عمان و شرق تنگه هرمز پیش بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر نیز ناپایداری جوی در ارتفاعات استان مورد انتظار است.

امروز به ویژه در ساعات صبح تا ظهر در بخش‌هایی از دریای عمان و شرق تنگه هرمز، وزش بادهای جنوب شرقی و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود. توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری گردد. در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به صورت تند باد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

خلیج فارس نسبتاً آرام اما آب‌های دریای عمان و شرق تنگه هرمز متلاطم پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود تردد شناورها بویژه شناورهای سبک و صیادی در این نواحی با احتیاط لازم صورت پذیرد.

روز یکشنبه نیز در ساعات صبح تا ظهر وزش بادهای جنوب شرقی در مناطق دریایی استان پیش بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی، طی امروز و فردا نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت و از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری، کاهش رطوبت نسبی هوا و افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دمای بیشینه مورد انتظار است.

نظر شما