شناسهٔ خبر: 68533778 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اسپالتی: قدرت فوتبال ایتالیا را نشان دادیم!

لوچانو اسپالتی از عملکرد بازیکنانش در دیدار برابر فرانسه بسیار راضی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایتالیا شب گذشته در چارچوب دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا روبروی تیم ملی فرانسه به میدان رفت و موفق شد با نتیجه ۱-۳ برابر این تیم به پیروزی برسد و به یک برد بسیار ارزشمند پس از مدت‌ها تحمل فشار و انتقاد دست پیدا کند.

اسپالتی پس از پایان این بازی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:« گل زودهنگامی که دریافت کردیم در واقع نکته کلیدی بازی برای ما بود چون بازیکنان متوجه شدند که باید فورا واکنش نشان دهند. سعی کردیم تیم را آرام کنیم و سپس همان فوتبالی را ارائه کردیم که می‌خواستیم. بنابراین من باید دو برابر بیشتر از بازیکنانم تمجید کنم.

باید به این نکته هم اشاره کنم که در این شرایط هیچ وقت هیچ عملکردی بیش از حد خوب نیست، همیشه موقعیت برای این که عملکرد بهتری داشته باشیم هست. این که مثل یک تیم و متحد در زمین حاضر شویم اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد.»

2077874

او با اشاره به شرایط سخت تیمش گفت:« تنش به حدی زیاد بود که حتی کوچک‌ترین موقعیت هم بود جنون بسیاری ایجاد کند. این اتفاقی است که در فوتبال ما در حال رخ دادن است. همین جا است که قدرت ذهنی تعیین کننده می‌شود چون شما این هراس را دارید که نتوانید به چیزی که می‌خواهید برسید اما این همان چیزی است که باید در خودمان اصلاح و درست کنیم. ما این قدرت را نشان دادیم.

ما گروهی از بازیکنان را انتخاب کردیم که همیشه در جریان بازی قرار دارند. آنها سرزنده‌تر از اواخر فصل گذشته هستند و ما هم خوش شانس بودیم که توانستیم بازیکنان جوانی را پیدا کنیم که اشتیاق زیادی برای اثبات خودشان دارند. اشتیاق فردی و تلاش و سختکوشی کلید رسیدن به هر موفقیتی است.»

سرمربی تیم ملی ایتالیا با تمجید از عملکرد ساندرو تونالی اضافه کرد:« عملکرد او فوق العاده بود. ما این نگران داشتیم که او نتواند ۹۰ دقیقه بازی کند اما در پنج دقیقه پایانی استارت خوبی زد و به تنهایی تا دروازه هم پیش رفت. ما یک بازیکن فوق العاده را دوباره در اختیار داریم.»

نظر شما