شناسهٔ خبر: 68533686 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط انتشارات میرباقری؛

«گمشدگان کیش در خلیج فارس» به کتابفروشی‌ها آمدند

فاطمه میرزا جعفری

کتاب «گمشدگان کیش در خلیج فارس» نوشته ولی الله فتحی (فاتحی)توسط انتشارات میرباقری منتشر و راهی بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «گمشدگان کیش در خلیج فارس» نوشته ولی الله فتحی (فاتحی) به تازگی توسط انتشارات میرباقری منتشر و روانه بازار نشر شده است. داستان این کتاب دربرگیرنده روایت اتفاقی واقعی است که در خلیج فارس برای نویسنده و دو نفر از همکاران اداری او در جزیره کیش رخ داده است.

کتاب «گمشدگان کیش در خلیج فارس» به دنبال روایت چگونگی تدریجی مسائل اتفاق افتاده در دریاست و نویسنده در آن تلاش کرده خواننده را با حالات و دگرگونی‌های گمشدگان آشنا و با اطلاعاتی درباره خلیج فارس و جزایر ایرانی آن آشنا کند.

از نظر ولی‌الله فتحی به‌عنوان نویسنده و پژوهشگر، خلیج فارس با موقعیت مهم و اهمیت بسیار زیاد خود از نظر سیاسی، تاریخی، اقتصادی و سوق الجیشی که دارد، کمتر مورد شناسایی بهتر و عنایت دولتمردان در سال‌های گذشته قرار گرفته است. بنابراین برای آشنایی بیشتر مردم و جوانان پرداختن به آن در قالب کتاب یا هر اثر ادبی و هنری ضرورت دارد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

آفتاب رو به افول و هوا رو به تاریکی بود ما خسته و تشنه و گرسنه. وسایل مان همه خیس شده بود. تنها ماده غذایی ما مقدار کمی آب برای آشامیدن بود. چیز دیگری نداشتیم. اولین کاری که کردیم با چهار منبع کوچک پلاستیکی، دو تا جلیقه نجات، با گره زدن دسته‌های آن‌ها به هم، درست کردیم. یک جلیقه نجات هم در قایق بود. حالا هر سه نفر هرکدام یک جلیقه نجات داشتیم.

به بچه‌ها گفتم: «اگر خدای نکرده وضعی برای مان به وجود آمد که ناچار شدیم قایق را ترک کنیم سه نفری دست به دست همدیگر می‌دهیم و از هم جدا نمی‌شویم.» البته بعید بود که به آن‌ها یادآوری کردم و گفتم: «برای احتیاط این را گوشزد می‌کنم.»

مقداری طناب داشتیم که سرهم کردیم تا بلندتر شود و به طناب لنگر اضافه کردیم. تقریباً به ۳۰ متر می‌رسید. لنگر را به دریا افکندیم ولی لنگر به کف دریا نرسید. گویا عمق آب بیشتر بود، گرچه لنگر سبک بود و توان نگه داشتن شناور را نداشت. اما فهمیدیم که در نقطه عمیقی هستیم. باد هم به شدت تمام در حال وزیدن بود. دو تکه بزرگ برزنت و یک پتو داشتیم که کاملاً خیس شده بودند. آنها را جلوی باد گرفتیم تا قایق را با جهت باد هدایت کنیم که آن هم نشد و توان نگه داشتن برزنت ها را که سنگین شده بودند را نیز نداشتیم، از خیر آن‌ها هم گذشتیم.

این کتاب با ۸۵ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

نظر شما