شناسهٔ خبر: 68533150 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

جزئیات تازه از قتل قهرمان بوکس و بانوی موسیقی‌دان

هفته گذشته 2جنایت هولناک در 2نقطه مختلف کشورمان رخ داد که افکار عمومی را تحت‌تأثیر قرار داد. نخست ماجرای قتل قهرمان سابق بوکس کشورمان در باغ ‌شخصی‌اش در رباط کریم بود و جنایت دوم، قتل نوازنده سنتور و استاد موسیقی دانشگاه تهران به همراه نامزدش در ویلایی در استان گیلان.

صاحب‌خبر -
جزئیات تازه از قتل قهرمان بوکس و بانوی موسیقی‌دان
کد خبر: 673557
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۷ ۰۸:۴۰:۱۲

هفته گذشته 2جنایت هولناک در 2نقطه مختلف کشورمان رخ داد که افکار عمومی را تحت‌تأثیر قرار داد. نخست ماجرای قتل قهرمان سابق بوکس کشورمان در باغ ‌شخصی‌اش در رباط کریم بود و جنایت دوم، قتل نوازنده سنتور و استاد موسیقی دانشگاه تهران به همراه نامزدش در ویلایی در استان گیلان. این گزارش جزئیات تازه از این 2جنایت است که تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای دستگیری عاملان آنها ادامه دارد.

به گزارش همشهری، نخستین جنایتی که هفته گذشته جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت، ماجرای قتل عیسی گل‌محمدی، قهرمان و مربی معروف بوکس ایران بود. او بامداد چهارشنبه، 14شهریور در جریان درگیری و مشاجره با 2زن، از سوی آنها با شلیک گلوله به قتل رسید و حالا تحقیقات برای دستگیری عاملان این جنایت و مشخص‌شدن انگیزه آنها ادامه دارد. اما ماجرای قتل بوکسور معروف کشورمان چه بود؟

بررسی‌های پلیسی از این حکایت دارد که جنایت در باغ شخصی مقتول در حوالی رباط‌کریم رخ داده است؛ منطقه‌ای که از چندین باغ‌ویلا تشکیل شده و مقتول نیز مالک یکی از آنها بود.

آنچه در تحقیق از شاهدان و همچنین بررسی دوربین‌های مداربسته به‌دست آمده از این حکایت دارد که حوالی ساعت 10شب سه‌شنبه 13شهریورماه، مقتول درحالی‌که 2زن سوار خودروی شخصی وی بودند، وارد باغ می‌شود. آنها حدود 3ساعت در باغ بودند تا اینکه سرایدار باغ متوجه صدای درگیری میان آنها می‌شود. او خود را به محل درگیری می‌رساند و تلاش می‌کند بین مقتول و 2زنی که با او درگیر بودند، میانجیگری کند اما یکی از زنان که کلت کمری همراه داشته اقدام به تیراندازی به سمت مقتول می‌کند. سرایدار با دیدن این صحنه، وحشتزده به گوشه‌ای فرار می‌کند و قهرمان بوکس کشورمان درحالی‌که بر اثر اصابت گلوله مجروح شده بود، به‌دنبال 2زنی که پس از تیراندازی قصد خروج از باغ را داشتند حرکت می‌کند و درگیری و مشاجره آنها تا بیرون از باغ نیز ادامه پیدا می‌کند. در این هنگام زنی که اسلحه همراهش بود، مقابل در ورودی باغ اقدام به شلیک چند گلوله دیگر کرده و وقتی مقتول روی زمین می‌افتد، هردو زن دوان‌دوان به سمت خودرویی که بیرون از باغ پارک بود می‌روند، سوار آن می‌شوند و از محل فرار می‌کنند.

آنطور که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، عاملان این جنایت پیش از فرار از باغ، گوشی مقتول را نیز سرقت کرده و با خود برده‌اند. همچنین به‌گفته پسر مقتول، آنها پیش از شلیک گلوله، مقتول را با ضربات چاقو مجروح کرده بودند. بعد از فرار عاملان جنایت، نگهبان باغ ماجرا را به پسر مقتول و پلیس اطلاع می‌دهد و تیم‌هایی از مأموران پلیس، اورژانس و همچنین بازپرس ویژه قتل راهی محل حادثه می‌شوند. سرهنگ تیمور کلانتری، فرمانده انتظامی رباط‌کریم نیز درباره این حادثه گفته است: این حادثه در نخستین ساعات بامداد 14شهریورماه به پلیس گزارش و با حضور ماموران مشخص شد در باغی متعلق به یک ورزشکار سرشناس، ۲زن مسلح در جریان جر و بحث و درگیری با فرد ورزشکار، او را با سلاح گرم به قتل رسانده و متواری شده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به‌متواری بودن عاملان قتل تصریح کرد: تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی بررسی این قتل را آغاز کرده و به سرنخ‌هایی رسیده‌اند که به محض حصول نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید. براساس این گزارش، آنچه از شواهد موجود معلوم شده، اینکه قاتلان از قبل مقتول را می‌شناختند و با او اختلاف داشتند و به همین دلیل همراه وی وارد باغ شده بودند. اما ظاهرا بر سر همین اختلافات با او درگیر شده و وی را به قتل رساندند. همچنین وجود یک خودروی دیگر در بیرون از محوطه باغ این احتمال را مطرح کرده که قاتلان از قبل نقشه جنایت را طراحی کرده بودند اما مشخص نیست در این ماجرا همدست دیگری هم داشته‌اند یا نه.

مقتول کیست؟

عیسی گل‌محمدی، پیشکسوت نامدار بوکس ایران و متولد میانه است. وی علاوه بر کسب قهرمانی‌های متعدد در مسابقات بوکس، سالیان متمادی نیز مسئولیت‌های مهمی را در ورزش بوکس کشور بر عهده داشت؛ ازجمله ریاست هیأت بوکس استان آذربایجان شرقی، عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون و سرپرستی تیم ملی امید.

قتل استاد موسیقی در خانه ویلایی

جنایت دیگری که در تعطیلات هفته گذشته اتفاق افتاد و کارآگاهان پلیس همچنان به‌دنبال رازگشایی از آن هستند، به قتل زن و مردی جوان در ویلایی در حوالی رشت مربوط می‌شود. بامداد چهارشنبه 14شهریور به پلیس آگاهی گیلان خبر رسید که زن و مردی جوان در خانه‌ای ویلایی واقع در منطقه پیربازار رشت با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند. دقایقی از این خبر می‌گذشت که کارآگاهان خود را به محل وقوع جنایت رساندند. یکی از مقتولان زنی 36ساله به نام یاسمین بود و کنار وی پیکر مردی 37ساله به چشم می‌خورد که هر دو نفر بر اثر شلیک گلوله به سرشان جان باخته بودند. شواهد به‌دست آمده از صحنه جنایت حاکی از این بود که حدود 8ساعت از قتل این دو نفر می‌گذرد؛ اما هنوز معلوم نبود که عامل جنایت چه‌کسی است و قتل با چه انگیزه‌ای اتفاق افتاده است. در این شرایط به دستور بازپرس جنایی رشت پیکر قربانیان به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات میدانی ادامه یافت.

در بررسی‌های انجام شده معلوم شد که یاسمین، نوازنده و استاد سنتور بود. او اهل تفرش و از مدتی قبل در این ویلای استیجاری ساکن شده بود. همچنین شواهد نشان می‌داد مرد جوان نیز نامزد یاسمن بود و آنطور که نزدیکان‌شان می‌گفتند قرار بود به‌زودی با یکدیگر ازدواج کنند که این حادثه اتفاق افتاد. آخرین مرتبه شب قبل چند نفر زن و مرد جوان را دیده بودند و هیچ‌کس متوجه رفت‌وآمد یا اتفاق مشکوکی نشده بود. حتی هیچ‌کدام از همسایه‌ها متوجه صدای شلیک گلوله یا درگیری نشده بودند. صبح چهارشنبه اما وقتی یکی از نزدیکان‌شان چند مرتبه با آنها تماس گرفت و جواب نگرفت به خانه‌شان رفت و با پیکرهای بی‌جان آنها مواجه شد و ماجرا را به پلیس گزارش کرد. در همین حال سرهنگ کریم فقیری، سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان درباره آخرین روند رسیدگی به این پرونده به همشهری می‌گوید: از همان دقایق اولیه بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی در محل وقوع جنایت حاضر شدند و با جمع‌آوری شواهد و مدارکی که در صحنه وجود داشت، تحقیقات ادامه پیدا کرد. او ادامه می‌دهد: همکارانم در پلیس آگاهی به‌طور شبانه‌روزی در حال انجام تحقیقات هستند و سرنخ‌هایی از پشت پرده این جنایت به‌دست آمده و امیدواریم به‌زودی این بررسی‌ها به نتیجه برسد.

 

نظر شما