شناسهٔ خبر: 68530800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

صادق: مشکلات سفر به مشهد را رفع خواهیم کرد

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی بر اولویت مشهد در رفع مشکلات حوزه ریلی، جاده‌ای و ناوگان هوایی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک انتخاب وی از سوی رئیس جمهوری و کسب رأی اعتماد نمایندگان ملت، به موقعیت متفاوت مشهد اشاره و با بیان اینکه مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور مسائلی خاص و متفاوت با سایر نقاط کشور دارد؛ ابراز کرد: ورود حجم بالایی از زائران به مشهد در طول سال به صورت مداوم و بروز پیک‎های سفر و حضور چند میلیونی زائران در بازه‎های زمانی کوتاه در مناسبت‎های مذهبی شرایط مشهد را خاص و متفاوت کرده است.

به گزارش ایسنا، وی عنوان کرد: زیارت عملی معنوی است که نقشی بسزا در آرامش روح و روان انسان داشته و موجب استواری فرد در مقابله با بسیاری از مشکلات می‎شود، زیارت تأثیرات تربیتی و اجتماعی فراوانی برای زائران داشته و در امنیت ملی تأثیر گذار است، لذا مسئولان باید تلاش کنند تا تسهیلات زیارت را هرچه بیشتر برای مردم فراهم سازند.

زیرساخت‌های مشهد پاسخگوی نیاز این حجم بالا از زائران نیست

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آمار نهاد‌های مسئول در خصوص تشرف پنج میلیون زائر به مشهد طی چند روز پایانی ماه صفر، عنوان کرد: زیرساخت‌ها پاسخگوی نیاز این حجم بالا از زائران نیست؛ در عرصه حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‎ای به مقصد مشهد نیز کمبود‌های جدی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه تمهیدات حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی برای تسهیل سفر زائران به مشهد باید ارتقا یابد، تصریح کرد: مسافران مسیر‌های منتهی به مشهد زائران و مهمانان امام رضا (ع) هستند، باید همه خود را موظف به حفظ احترام و تکریم این عزیزان بدانیم؛ مسئولان باید تدابیری بیاندیشند تا در مناسبت‌ها که تقاضای سفر به مشهد افزایش می‎یابد؛ تعداد هواپیما، قطار و اتوبوس نیز افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه بر اساس آمار ۸۰ درصد سفر‌های زائران به مشهد با خودروی شخصی انجام می‏شود، ابراز کرد: مسیر‌های جاده‎ای موجود پاسخگوی حجم بالای تردد‌ها به سمت مشهد نیست، دولت با تکمیل آزاد راه حرم تا حرم می‎تواند خدمتی شایسته و ماندگار به مقوله زیارت و زائران داشته باشد.

فرزانه صادق مالواجِرد، وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار نسبت به لزوم تسهیل شرایط زیارت زائران تأکید و ابراز کرد: برای وزارت راه مشهد در اولویت رفع مشکلات حوزه ریلی، جاده‌ای و ناوگان هوایی است و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سفر به مشهد را برای مهمانان حضرت رضا (ع) هرچه بیشتر تسهیل کنیم.

نظر شما