شناسهٔ خبر: 68529683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

قمار کی‌یف با حمله به کورسک/ پوتین کی‌یف را کیش و مات می‌کند؟

اقتصادنیوز : گروهی دیگر بر این باورند روسیه از چهار منطقه اوکراینی که مسکو مدعی است ضمیمه آنها شده است، عقب نشینی نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، مدتی است که میان سیاست‌گذاران غربی، کارشناسان و عموم مردم در مورد چگونگی پایان جنگ در اوکراین گمانه‌زنی‌ها بسیار است، در روسیه نیز در باب چگونگی پایان دادن به این جنگ بحث‌های زیادی مطرح شد، فارین پالسی با انتشار یادداشتی به این گزاره اشاره کرد و در این باره نوشت: در روسیه صرفا یک اقلیت کوچک معتقدند که مسکو باید برای پیروزی کامل در اوکراین، الحاق مناطق بزرگ جدید یا ایجاد یک رژیم سیاسی مشترک، به این جنگ ادامه دهد. اکثریت بزرگ روس‌ها خواهان آتش بس زودهنگام تقریباً در امتداد خطوط نبرد هستند. بسیاری از آنها نیز باور دارند که ارتش اوکراین قادر به بازپس گیری بخش عمده‌ای از مناطقی که از دست داده، نخواهد بود. با این همه موضع گیری این گروه پیش از حمله اوکراین به کورسک قابل توجه بود.

فارین پالسی در ادامه آورد، موفقیت اوکراینی‌ها در کورسک، محاسبات و دیدگاه‌های مردم و کارشناسان روسیه را تغییر نداده است، به ویژه به این دلیل که در همان زمان، ارتش روسیه در شرق، در دونباس به شکلی برجسته پیشروی کرده و دستاوردهایی را از آن خود کرده و حالا در یک قدمی شهر کلیدی پوکروفسک قرار دارد. به گفته یک کارشناس امنیتی روس «حمله به کورسک ممکن است در نهایت به اوکراین کمک کند تا در شرایط نسبتاً بهتری قرار بگیرد، اما چیزی شبیه به یک پیروزی واقعی نیست».

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «کورسک؛ آخرین پرده نمایش جنگ!/ پشت پرده سکوت کرملین؛ پوتین چه خوابی برای اوکراین دیده است؟» بخوانید.

نظر شما