شناسهٔ خبر: 68529192 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مراقب چت‌های خصوصی در تلگرام باشید/ دیگر امن نیست!

پیام‌رسان تلگرام به طور بی‌سروصدا بخشی از سیاست خود را به‌روزرسانی کرده و به کاربران اجازه می‌دهد چت‌های خصوصی را گزارش (ریپورت) کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  فارس ، پیام‌رسان تلگرام به طور بی‌سروصدا گزینه گزارش را به چت‌های خصوصی اضافه کرد. اقدامی که به گفته رسانه‌ها بی‌ارتباط به دستگیری مدیرعامل تلگرام در فرانسه نیست.

پیام‌رسان تلگرام به طور بی‌سروصدا بخشی از سیاست خود را به‌روزرسانی کرده و به کاربران اجازه می‌دهد چت‌های خصوصی را گزارش (ریپورت) کنند.رسانه‌ها می‌گویند این اقدام تلگرام بی‌ارتباط به دستگیری مدیرعامل تلگرام در فرانسه نیست. حدود ۱۰ روز پیش بود که پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، در فرودگاهی در فرانسه دستگیر و بازداشت شد.این پیام‌رسان که حدود ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، مدت‌هاست که به حداقل نظارت بر تعاملات کاربران مشهور است. تا پیش‌ازاین، تلگرام در صفحه پرسش‌های متداول می‌گفت که چت‌های خصوصی از درخواست‌های تعدیل محافظت می‌شوند.این در حالی است که پنجشنبه، تلگرام صفحه پرسش‌های متداول خود را به‌روزرسانی کرد و در آن گفته است: همه گفت‌وگوهای تلگرام دارای دکمه‌های «گزارش» هستند که به شما امکان می‌دهند محتوای غیرقانونی را به مدیران تلگرام ارسال کنید.

این تغییر سیاست به دنبال دستگیری دوروف توسط مقامات فرانسوی اعمال می‌شود. این دستگیری در ارتباط با تحقیقات در مورد اتهام به تلگرام در خصوص منع‌نکردن کاربران از انتشار تصاویر سوءاستفاده جنسی از کودکان، قاچاق مواد مخدر و معاملات غیرمجاز رمزارز صورت گرفت.مشخص نیست این تغییر بر توانایی تلگرام برای پاسخگویی به درخواست‌های سازمان‌های مجری قانون تأثیر می‌گذارد یا خیر. این شرکت قبلاً نیز با احکام دادگاه برای به اشتراک گذاشتن برخی اطلاعات در مورد کاربران خود همکاری کرده است.دوروف در واکنش به بازداشت خود در کانال تلگرامی خود نوشت: متهم‌کردن یک مدیرعامل به جرایم ارتکابی توسط کاربران به دوران پیش از گوشی‌های هوشمند بر می‌گردد.

منتقدان به تلگرام معتقدند این پلتفرم روی گروه‌های تا ۲۰۰ هزار عضو، نظارتی ندارد و دست آن‌ها را برای انتشار اطلاعات نادرست، محتوای توطئه‌آمیز، نئونازی، آزار جنسی کودکان یا تروریسم باز می‌گذارد.

نظر شما