شناسهٔ خبر: 68528382 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

جزئیات بازگشت ساعت کاری ادارات به روال عادی از ۱۷ شهریورماه

مهر : از فردا (شنبه ۱۷ شهریور ماه) ساعت کار ادارات به روال عادی باز خواهد گشت.

صاحب‌خبر -

ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی کشور در تمامی استان‌ها به استثنای واحدهای عملیاتی خدمت‌رسان از ۱۵ شهریور به حالت قبل بازگشته است اما با توجه به مصاف شدن ۱۵ شهریور با روز پنجشنبه که یک روز نیمه تعطیل است، تغییر ساعت کاری از فردا شنبه ۱۷ شهریور ماه بر اساس تصویب‌نامه هیئت‌وزیران در زمستان ۱۴۰۱ خواهد بود.

بر همین مبنا ساعت آغاز به کار بانک‌ها ۷ و ۳۰ دقیقه صبح است و کارمندان بانک‌ها برای انجام مقدمات شروع به کار، نیم ساعت زودتر حاضر خواهند شد تا از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح خدمات بانکی به مردم ارائه شود.

همچنین ساعت آغاز به کار دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساعت هشت صبح و آغاز به کار واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی نیز مطابق گذشته ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح است.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر در این باره گفت: میزان ناترازی برق امسال به ۱۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید اما با تدوین برنامه‌هایی توانستیم از خاموشی برنامه‌ریزی شده عبور کنیم. برای گذر از پیک مصرف یکی از اقدامات تغییر ساعت ادارات دولتی بود، از ابتدای هفته ساعت کار ادارات به روال عادی باز می‌گردد.

وی ادامه داد: امسال برای مدیریت مصرف برق در بخش اداری هدف گذاری کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی انجام داده بودیم که ۹۵ درصد از برنامه محقق شد.

رجبی‌مشهدی با بیان اینکه مقرر شده بود همه ادارات ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد پس از پایان ساعت کار مصرف برقشان را کاهش دهند، گفت: گفت: میزان صرفه جویی از برنامه مدیریت مصرف بخش اداری عمومی ۱۴۲۰ مگاوات بود که محقق شد.

وی اظهار کرد: تقاضای ما از ادارات این است که وسایل سرمایشی خود را در برخی از استان‌ها که هوا خنک‌تر شده است خاموش کنند و یا روی دمای ۲۴ تا ۲۵ درجه تنظیم بکنند تا هرچه سریع‌تر به وضعیت عادی بازگردیم و برنامه‌های مدیریت مصرف بخش صنعت را کاهش دهیم.

گفتنی است، به موجب مصوبه هیأت وزیران، استانداران این اختیار را دارند که متناسب با گرمی و سردی هوا و طول روز نسبت به جابجایی ساعات شروع کاری تا سقف یک ساعت در استان، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و در استان اعمال کنند که البته اطلاع‌رسانی در خصوص این تصمیم در استان هم بر عهده استانداران خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما