شناسهٔ خبر: 68528290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه شهر سنندج:

اسلام دین همگانی و بر اساس وحدت است

ماموستا فایق رستمی با تاکید براینکه دين اسلام بر اساس فطرت انسان‌ها پايه‌گذارى شده و چون فطرت در همه انسان‌ها مشترک است پس اسلام همگانى است، تصریح کرد: دین اسلام کامل‌ترین و جامع‌ترین دین الهی است که در آن بر اصل عدالت، مساوات، وحدت، برادری و ایثار و از خودگذشتگی تاکید شده و سعادت دنیا و آخرت را تضمین می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با گرامیداشت ماه ربیع الاول و میلاد مسعود و با برکت نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: امروز میلیاردها انسان به دین اسلام ایمان آورده و گسترش این دین الهی در قلب اروپا موجب خشم دشمنان شده است.

وی ارادت مسلمانان ایران به ویژه مردم کردستان به پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت علیهما السلام را مثال‌زدنی توصیف کرد و افزود: عشق و محبت به پیامبر (ص) و اهل بیت علیهم السلام در کردستان موج می‌زند و همزمان با ماه مبارک ربیع و دیگر ایام سال همواره شاهد برگزاری مراسمات مولودی‌خوانی به یمن و مبارکی میلاد پیامبر هستیم.

وی با بیان اینکه نور پیامبر مکرم اسلام حتی قبل از خلقت آدم وجود داشته است، گفت: خداوند ندای آمدن نبی مکرم اسلام (ص) را به همه پیامبران وعده می‌دهد و با آنها پیمان می‌بندد که باید دین اسلام را یاری کنند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: پیامبر اسلام از چنان جایگاه و مقامی برخوردار است که خداوند تبارک و تعالی در آیات متعدد قرآن از ایشان نام می‌برد و ویژگی‌های خاتم‌الانبیا را مورد اشاره قرار می‌دهد.

ماموستا رستمی گفت: حتی روز قیامت کسی از مکتب پیامبر (ص) رو برگرداند مورد خشم خداوند قرار می‌گیرد قرآن برای امت پیامبر نور و برای کافران سوزاننده قلب و وجودشان است.

وی گفت: صفات پیامبر مکرم اسلام (ص) در سایر کتب آسمانی آمده است و تمام پیامبران قبل از پیامبر اسلام به خاتم النبیین ایمان آورده‌اند.

به گفته امام جمعه سنندج، یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های پیامبر اسلام، خلق عظیم ایشان است که خداوند آن را به عظیم وصف می‌کند و عظیم به این تعبیر می‌شود که چیزی بزرگ‌تر و برتر از آن نیست.

ماموستا رستمی با بیان اینکه پیامبر اسلام رحمت للعالمین و برکت برای همه جهانیان در طول تاریخ است، گفت: پیامبر اسلام آمد تا جاهلیت را در هم پیچد و روشنایی و نور عدالت و اتحاد و همبستگی در بین جامعه بشریت را تحقق بخشد.

وی عدالت پیامبر اسلام را الگوی کامل و جامع برای همه انسان‌ها به ویژه مسئولان دانست که باید آن را سرمشق کارهای خود قرار دهند و خاطرنشان کرد: خاتم الانبیاء(ص) آمد و دینی را آورد که برای همه زوایای زندگی انسان‌ها در طول تاریخ برنامه دارد و برکت وجودشان در حیات و ممات همواره بر جهانیان سرازیر خواهد بود.

امام جمعه سنندج افزود: رسول خدا در برابر اذیت و آزار کفار و جاهلین صبور بود و همین صبر و گذشته او را رحمت للعالمین برای جهانیان قرار داد.

وی در ادامه به شرایط سخت اقتصادی هم گریزی زد و گفت: مشکلات متعددی در جامعه وجود دارد امروز خیلی‌ها از بیکاری رنج می‌برند که می‌طلبد در این حوزه چاره‌اندیشی شود.

وی با تأکید براینکه دين اسلام بر اساس فطرت انسان‌ها پايه‌گذارى شده و چون فطرت در همه انسان‌ها مشترک است پس اسلام همگانى است، تصریح کرد: دین اسلام کامل‌ترین و جامع‌ترین دین الهی است که در آن بر اصل عدالت، مساوات، وحدت، برادری و ایثار و از خودگذشتگی تأکید شده و سعادت دنیا و آخرت را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما