شناسهٔ خبر: 68528095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

«گلایه» شهروندان گیلانی از نوسان و قطعی برق در استان

صاحب‌خبر -

سایت گیل خبر (گیلان) نوشت: «در پی پست نظرسنجی گیل‌خبر در خصوص قطعی‌ برق و کیفیت پاسخگویی این اداره، با بیش از ۸۰۰ کامنت از نارضایتی و گله‌مندی شدید شهروندان گیلانی از وضعیت نا به سامان صنعت برق رو به رو شدیم که در این مطلب به برخی از آنان اشاره خواهیم کرد.

در چند سال اخیر یکی از معضلات آغاز فصل تابستان، قطعی برق است که زندگی روزمره مردم را دچار اختلال می‌کند. در اواخر این فصل و با آغاز شهریور ماه در سال‌های گذشته این قطعی‌ها کمتر شده و رو به اتمام می‌رفت.

اما در سال جاری، اوضاع برخلاف گذشته رقم خورده است و با این که در نیمه‌های شهریور ماه هستیم، همچنان قطعی‌های مکرر برق در نقاط گوناگون استان ادامه دارد و تماس‌های بی پاسخ به اداره برق نمکی بر روی زخم گیلانیان است.

برخی از گله‌مندی‌های شهروندان به شرح ذیل است:
۱.نوسان برق امسال افتضاح بوده هیچکسی هم جوابگو نیست! با این که محافظ دارم واسه همه وسایل ولی بازم کلی بهم ضرر زده!‌ کولر و یخچال هم آسیب دیدن

۲.والا ما که هر روز دو ساعت برق نداریم، دقیقا دوساعت کلافه کننده؛ آب و برق و آنتن و سیم کارت هم قطع میشه

۳.ما متاسفانه در روستای سیاه درویشان چون خطوط تلفن ثابت سال‌هاست که قطع شده نمیتونم در مواقع که در روستا برق قطع میشه تماس بگیرم و پیگیری کنیم چون حتی دکل تلفن همراه نداریم و موبایل‌هامون آنتن نمیده بتونیم تماس بگیریم، ولی دهیارمون گفته من پیگیری کردم اداره برق مربوطه گفته بودجه ندارم و کاری از دستمون بر نمیاد

۴.اشتباه کارکنان باعث نوسان شدید برق شد به طوری که لامپ‌های خونه منفجر شدن و وسایل برقی سوختن، اما اداره برق هیچ مسئولیتی رو‌ گردن نمیگیره

۵.اداره برق پاسخگو نیست یا گوشی برنمی‌دارند یا این که اشغال هست، قطعی و نوسانات برق باعث شد که هود و برد لباسشویی ما بسوزه مگه کسی پاسخگو هست تو این گرانی وسایل

اگرچه مشکلات قطعی برق یک مشکل کشوری است اما به نظر می‌رسد این معضل در گیلان حادتر است.
متأسفانه، در مقابل این مشکلات، مسئولین مربوطه واکنش مؤثری نشان نداده‌اند. بی‌تفاوتی آن‌ها نسبت به شرایط سخت مردم، عدم اطلاع‌رسانی مناسب ساعت قطعی‌ها و پاسخگو نبودن اداره برق استان، نارضایتی عمومی را تشدید کرده است. بسیاری از شهروندان گیلانی از عدم توجه به این موضوع و نبود برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت بهتر بحران گلایه‌مند هستند.

این وضعیت، نگرانی‌های جدی درباره زیرساخت‌های برق استان و عدم برنامه‌ریزی بلندمدت برای جلوگیری از وقوع بحران‌های صنعت برق در آینده را به وجود آورده است.

انتظار می‌رود که مسئولین با جدیت بیشتری به مشکلات پیش‌آمده رسیدگی کرده و راه‌حل‌های عملی برای بهبود این وضعیت ارائه دهند. پاسخگو بودن به مطالبات مردمی و اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع، از وظایف اداره برق است که در تابستان جاری در گیلان اتفاق نیفتاده است.

آن‌چه که این وضعیت را پیچیده‌تر کرده، بی‌تفاوتی و عدم پاسخگویی مسئولین این اداره است که همین سبب شده تا مردم احساس کنند که صدایشان شنیده نمی‌شود و نیازهایشان نادیده گرفته شده است. این روزها اعتماد مردم نسبت به مدیریت بحران و کارآمدی نهادهای دولتی در استان گیلان خدشه‌دار شده است و پیش از تبدیل شدن به یک فاجعه باید ساماندهی شود.»

انتهای پیام

نظر شما