شناسهٔ خبر: 68528006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه سمنان: ‌بر صدور مجوز فیلم‌های خانگی دقت شود

امام‌جمعه سمنان توجه بیشتر مسئولان برای صدور مجوز فیلم‌های شبکه نمایش خانگی را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ امام علی (ع) سمنان اظهار داشت: مسئولان باید با توجه ویژه بر مسئولیت‌های خود در اعطای مجوز فیلم‌های خانگی دقت ویژه داشته باشند.

وی از سینما به مثابه یک تیغ 2 لبه یاد کرد و با بیان اینکه سینمای متعهد می‌تواند مظهر رسیدن به کمال یا انحطاط باشد عنوان کرد: خوشبختانه امروز سینما و سینماگران متعهد زیادی هم اکنون در این عرصه با تولیدات فاخر و اثرگذار فرهنگی توانستند آثاری تولید کنند که از صد‌ها منبر و مجلس تاثیرگذار‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان عنوان کرد: از آن سو نیز متأسفانه برخی تولیدات به اصطلاح سینمای خانگی با محتوای نامناسب فرهنگی و برگرفته از فرهنگ غربی و مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی دائم رو به گسترش است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی  تصریح کرد: این تولیدات سینمایی و تلویزیونی مانند زهر در بنیان خانواده‌ها و بخصوص نسل جوان عمل می‌کند و باید مراقب آن بود.

وی عنوان کرد: فیلمی با موضوع داستان شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان در دست ساخت است و این فیلم می‌تواند ترویج ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مؤثر باشد.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از خطبه‌های خود از امید آفرینی و عدالت گستری به عنوان دو ویژگی مهم در عصر غیبت امام زمان (عج) یاد کرد و گفت: این ویژگی‌ها امروز در موضوع غزه و فلسطین مصداق‌های واقعی دارد.

مطیعی با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایط جامعه باید موضوع امید آفرینی و عدالت گستری که برگرفته از فرهنگ مهدوی است پیگیری شود، تلاش برای ظهور مهدی موعود را وظیفه همگان برشمرد و افزود: این به این معنا که نباید مقابل ظلم بی تفاوت بود بلکه باید بکوشیم تا موانع ظهور برطرف و بساط زورگویی برچیده شود.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری که با حمایت استکبار جهانی و آمریکا صورت می‌گیرد عنوان کرد: ما به عنوان پیروان امام زمان (عج) نباید هیچ‌گاه وظیفه  خود مبنی بر مقابله با ظالم و دفاع مستحکم از مظلوم را در خصوص مردم مظلوم فلسطین نادیده بگیریم.

انتهای پیام/363/

نظر شما