شناسهٔ خبر: 68526354 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

۹۰ درصد توافق آتش‌بس توسط حماس و اسرائیل پذیرفته شده

وزیر خارجه آمریکا از حماس و اسرائیل خواست بر سر مسائل باقیمانده برای توافق آتش بس به یک نقطه مشترک برسند.

صاحب‌خبر -
۹۰ درصد توافق آتش‌بس توسط حماس و اسرائیل پذیرفته شده
کد خبر: 673504
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۶ ۱۳:۵۱:۵۵

فرانس۲۴ نوشت: آنتونی بلینکن با این ادعا که ۹۰ درصد توافق آتش بس توسط حماس و اسرائیل پذیرفته شده، از و طرف خواست باقیمانده مسائل را حل کرده و توافق آتش بس را نهایی کنند.

به گزارش شفقنا، وزیر خارجه آمریکا افزود: در روزهای آینده از طریق مصر و قطر ایده‌های بیشتری به مذاکرات تزریق می‌شود تا دو طرف در نهایت به توافق راضی شوند.

ادعای بلینکن درحالی مطرح می‌شود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با فاکس نیوز این ادعا را رد کرد و گفت: توافق به هیچ وجه نزدیک نیست.

نتانیاهو بر کنترل دائمی دو گذرگاه اصلی نتزاریم و فیلادلفی در غزه و مرز این باریکه با مصر تاکید دارد. این موضوع اصلی‌ترین مانع بر سر توافق آتش بس است.

بلینکن که به هاییتی در آمریکای لاتین رفته گفت: من با چیزهایی که می‌بینم معتقدم دو طرف روی ۹۰ درصد موارد توافق دارند، واجب است که آنها روی سایر مسائل هم به توافق برسند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما به توافق نزدیک شده‌ایم؛ اما هر روز که این کار به تاخیر بیافتد ممکن است مسئله‌ای بروز کند و یک رویداد با دخالت در مذاکرات همه چیز را به سادگی نابود کند.

بلینکن همچنین به عادی سازی رابطه اسرائیل و عربستان هم پرداخت و گفت: دولت نتانیاهو به دنبال عادی سازی با کشورهای عربی است؛ اسرائیل و عربستان می‌توانند روابط خود را تا پیش از ژانویه- پایان دولت بایدن- برقرار کنند؛ اگر بتوانیم آتش بس را در  غزه برقرار کنیم این عادی سازی شدنی است.

برچسب‌ها:

نظر شما