شناسهٔ خبر: 68525139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اسکان ۲۷۷ هزار زائر تا چهاردهم شهریورماه

قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد، گفت: ۲۷۷ هزار و ۹۴ زائر چهارم تا چهاردهم شهریورماه در مراکز شهرداری مشهد اسکان داده شدند.

صاحب‌خبر -

 جاوید کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد، اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری مشهد از اوایل اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را برای آمادگی در امر خدمت‌رسانی به زائران رضوی در روزهای پایانی ماه صفر آغاز کرد و همه ظرفیت‌ها و همکاران در مجموعه شهرداری برای این برهه در آماده باش کامل بودند.

وی با بیان اینکه در این راستا به دستور شهردار مشهد شش کمیته خدمات شهری، حمل و نقل بود، کمیته تکریم و استقبال، کمیته اطلاع رسانی و دو کمیته نظارت و بازرسی جهت نظارت بر عملکرد کمیته‌ها تشکیل شد، افزود: 5 هزار و 800 پاکبان جهت خدمت‌رسانی به صورت ویژه در مبادی ورودی و حرم مطهر رضوی مستقر شدند تا رفت و روب و شستشوی معابر در اطراف حرم مطهر رضوی و مبادی ورودی شهر به نحو احسن صورت گیرد.

کیانی بیان کرد: در حوزه خدمات شهری افزایش تعداد و نصب چشمه‌‌های بهداشتی و حمام سیار را به ویژه در مبادی ورودی اطراف حرم مطهر و اغلب جاهایی که امر اسکان و خدمت‌رسانی و پذیرایی، صورت می‌گرفت، انجام شد.

قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با بیان اینکه در بحث حمل و نقل نیز امر رایگان کردن ناوگان حمل و نقل شهری شامل اتوبوس و قطار شهری در روزهای پایانی ماه صفر اجرا شد، خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری در این ایام به صورت 24 ساعته حمل و نقل مسافران و زائرین را بر عهده داشتند.

وی به افزایش ظرفیت پارکینگ‌های موقت در این ایام اشاره کرد و گفت: اسن پارکینگ‌ها بر ظرفیت پارکینگ‌های دائم شهری اضافه شد و تلاش کردیم تا از ظرفیت پارکینگ‌های سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

کیانی با بیان اینکه در کمیته تکریم و استقبال تعداد 51 مرکز اسکان موقت و اضطراری فعال شد، تصریح کرد: در مجموعه مدیریت شهری این مراکز با ظرفیت هفت هزار شب خواب در اختیار زائران حضرت رضا(ع) قرار گرفت و هشت ایستگاه استقبال از زائران نیز در مبادی ورودی شهر خدمت‌رسانی کرد.

وی با بیان اینکه همکاران من در مجموعه مدیریت شهری توانستند با همدلی، همراهی و اتحاد خدمتی مناسب و شایسته را برای زائرین حضرت رضا(ع) در این ایام رقم بزنند، عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در این ایام که نمود خوبی داشت، بحث اکران های محیطی و فضا آرایی شهری متناسب با ایام‌شهادت امام رضاعلیه‌السلام و بحث تفسیر زیارت جامعه کبیره در بیلبردهای شهری بود‌.

کیانی با بیان اینکه امر خدمت‌رسانی به زائران رضوی تا امروز نیز به همان شیوه ادامه دارد، یاداور شد: اگرچه چهارشنبه آخرین روز ماه صفر بود اما پنج شنبه و جمعه نیز به دلیل تعطیلی و حضور زائران، امر خدمت رسانی ادامه یافت و همچنان طی این دو روز نیز اسکان رایگان زائران در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تا روز گذشته (پنجشنبه ) تعداد 19 هزار و 844 نفر در بوستان غدیر اسکان داده شدند و در سایر مراکز اسکان موقت نیز اسکان زائران انجام شده است.

قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد در پایان سخنانش تصریح کرد: کل آمار اسکان شهرداری از چهارم شهریورماه تا کنون 277 هزار و 94 نفر در مراکز اسکان موقت و اضطراری مشهد بوده است.

بازگشت بیش از 8 میلیارد ریال اضافه دریافتی به زائران رضوی

امیررضا رجبی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در بازدید از پایگاه‌های بازرسی و نظارت و ایستگاه‌های دریافت و رسیدگی به شکایات اقتصادی اطراف حرم مطهر رضوی اظهارداشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد خدمات سفر و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، از 15 مرداد سال جاری، 100 بازرس و کارشناس اداره کل صمت استان در طرح نظارتی ایام ویژه اربعین و دهه آخر صفر حضور داشته‌اند.

وی افزود:در 4 محور اصلی منتهی به حرم مطهر، 4 پایگاه اصلی جهت استقرار نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برای دریافت شکایات و رسیدگی، 4 ایستگاه دریافت شکایات اقتصادی و 4 پایگاه نیز در پایانه مسافربری، راه‌آهن، فرودگاه و کمپ غدیر مستقر شده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: این پایگاه‌ها در کنار هیئت‌های مذهبی و مردم تلاش کردند تا بسترهای لازم برای ارائه خدمات شایسته به زائران رضوی را فراهم کنند.

رجبی با ابراز امیدواری نسبت به ملموس بودن فعالیت‌های کمیته نظارت و بازرسی قرارگاه خدمات سفر مشهد برای زائران و مجاوران بارگاه حضرت رضا (ع)، افزود: نظارت بر پایانه‌های مسافری (هوایی، جاده‌ای و ریلی)، دفاتر خدمات مسافربری، مراکز فروش بلیت، واحدهای صنفی، خدماتی، رفاهی، اقامتی، بهداشتی و درمانی، پارکینگ‌ها و... در مسیر کاروان‌های زیارتی طی این مدت انجام شده و تا پایان روز شنبه 17 شهریور ادامه خواهد داشت.

مدیرکل صمت خاطرنشان کرد: بازرسین صمت در این مدت 6 هزار و 457 بازرسی از واحدهای اقتصادی انجام داده‌اند و 1199 فقره گزارش بازرسی به ارزش 185 میلیارد ریال برای متخلفان تشکیل و به مراجع ذی‌صلاح قانونی ارسال شده است.

رجبی اعلام کرد: عمده تخلفات صورت‌گرفته در حوزه محصولات غذایی، واحدهای اقامتی، حمل‌ونقل برون‌شهری، پوشاک و کیف و کفش بوده و شامل گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب قانونی است.

انتهای پیام/282/

نظر شما