شناسهٔ خبر: 68521727 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نقره و ۲ برنز برای ایران در هشتمین روز پاراالمپیک

ايسنا : روز گذشته حاصل حضور نمایندگان ایران در رشته‌های پاراتیروکمان، پارادوومیدانی، پاراوزنه‌برداری، والیبال نشسته و پاراجودو کسب ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز بود.

صاحب‌خبر -

 ورزشکاران ایران در هشتمین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در پنج رشته به رقابت پرداختند که حاصل حضور نمایندگان ایران در رشته‌های پاراتیروکمان، پارادوومیدانی، پاراوزنه‌برداری، والیبال نشسته و پاراجودو کسب ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز بود.

میثم بنی‌طبا در پاراجودو و حسین باجولوند و علی پیروج در پارا دوومیدانی مدال نقره گرفتند. محسن بختیار در پاراوزنه‌برداری و علی‌اصغر جوانمردی در پارادوومیدانی به مدال برنز رسیدند.

نتایج ورزشکاران ایران در هشتمین روز پارالمپیک پاریس:

دوومیدانی

پرتاب دیسک: حسین باجولوند در پرتاب دیسک کلاس F۱۱ با حدنصاب ۴۱.۷۵ متر به مدال نقره رسید. مهدی اولاد با رکورد ۳۹.۱۵ متر در جایگاه چهارم قرار گرفت.

پرتاب وزنه: علی‌اصغر جوانمردی در کلاس F۳۵ با رکورد ۱۵.۸۴ متر به مدال برنز رسید.

پرتاب نیزه: علی پیروج در کلاس F۱۳ با رکورد ۶۹.۷۴ متر به مدال نقره رسید. سجاد نیک پرست با رکورد  ۶۰.۴۴ متر پنجم شد و به مدال نرسید.

پاراجودو

سید میثم بنی‌طبا نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ایران در فینال مقابل عبدالقادر بوآمر از الجزایر به روی تاتامی رفت و در پایان با یک امتیاز وازاری شکست خورد و به مدال نقره پارالمپیک رسید.

پاراتیروکمان 

در مرحله یک چهارم نهایی میکس ریکرو، تیم ایران با ترکیب محمدرضا عرب عامری و سمیه رحیمی برابر ترکیه قرار گرفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی باز ماند. 

پاراوزنه‌برداری

وزن ۵۹ کیلوگرم: محسن بختیار با رکورد ۱۹۷ کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت و به مدال برنز رسید.

وزن ۶۵ کیلوگرم: امیر جعفری با رکورد ۲۰۶ کیلوگرم چهارم شد و از رسیدن به مدال بازماند. 

والیبال نشسته 

تیم ملی والیبال نشسته ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف مصر رفت و به برتری ۳ بر یک دست یافت و راهی فینال شد. 

برچسب‌ها:

نظر شما