شناسهٔ خبر: 68515798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین جزئیات از میزان مسافر در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ثبت آمار ورود ۴۰۲ هزار و ۱۵۴ خودرو به گیلان گفت: برآورد مسافران اقامت کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت این استان تعداد ۶ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۵۲ نَفَر - شب اقامت است.

صاحب‌خبر -

ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به ثبت آمار ورود 402 هزار و 154 خودرو به گیلان از دهم تا چهاردهم شهریور اظهار کرد: برآورد مسافران ورودی که به صورت زمینی و هوایی به استان گیلان سفر کردند تعداد چهار میلیون و 269 هزار و 213 نفر تا چهاردهم شهریور ماه است.

وی با اشاره به نرخ‌گذاری‌های مکان‌های اقامتی گفت: نرخ‌گذاری در تاسیسات گردشگری استان کاملا بر مبنای دستورالعمل‌های ابلاغی وزارتخانه متبوع صورت می‌گیرد و همه‌ساله تاسیسات گردشگری نرخ‌های مصوب را دریافت می‌کنند.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل 112 درصد است، افزود: برآورد مسافران اقامت کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت این استان تعداد 6 میلیون و 591 هزار و 352 نَفَر - شب اقامت است.

جهانی با بیان اینکه طی روزهای گذشته 358 بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان گیلان صورت گرفته است، تصریح کرد: با توجه به هجوم مسافران لازم است زائرسراها، مساجد و حسینیه‌های دارای ظرفیت نیر جهت پذیرش مهمان‌ها بازگشایی شوند و در ورودی شهرها این موضوع از طریق ارگان‌های ذیربط و رسانه‌ها به مسافران اطلاع‌رسانی شود.  

انتهای پیام/

نظر شما