شناسهٔ خبر: 68513638 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فروش نفت ونزوئلا به اسپانیا طی یک سال گذشته سه برابر شده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- شرکت ذخایر استراتژیک فرآورده‌های نفتی (هسته‌ها) اسپانیا اعلام کرد که فروش نفت ونزوئلا به این کشور تا ژوئیه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 2023، سه برابر شده و کاراکاس افزایش فروش نفت خام به چندین کشور را به دنبال کاهش تحریم‌های غیرقانونی آمریکا به ثبت رسانده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه المیادین نوشت: «طبق داده‌های منتشر شده توسط شرکت ذخایر استراتژیک فرآورده‌های نفتی (هسته‌ها) اسپانیا، فروش نفت خام ونزوئلا به این کشور طی سال جاری 353 هزار تن بوده و مجموع نفت صادر شده از اسپانیا به ونزوئلا در شش ماهه اخیر از 1.7 میلیون تن بشکه به حدود شش میلیون بشکه رسیده است».

ونزوئلا، به عنوان یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پس از کاهش تحریم‌های غیرقانونی اعمال‌شده توسط ایالات متحده، در نیمه اول سال جاری فروش نفت خام به چندین کشور را افزایش داد.

بر اساس توافقنامه‌ای که این شرکت را از تحریم‌ها معاف می‌کند، بزرگترین شرکت نفتی اسپانیا، رپسول، موافقت کرد نفتی را که شرکت ملی نفت ونزوئلا به آن عرضه کرده بود، به عنوان پرداخت بدهی صادراتی دریافت کند.

مهمترین بخش اقتصادی در ونزوئلا از اواسط سال 2017 مورد هدف تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته چرا که واشنگتن در آن زمان تحریم‌های مالی، نفتی و مجموعه‌ای از ممنوعیت‌ها را با هدف مسدود کردن بخش اصلی منبع درآمد در کاراکاس اعمال کرد.

این خبر را در المیادین ببینید

نظر شما