شناسهٔ خبر: 68513133 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش تند و تیز پیونگ یانگ به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی

منبع: ایرنا

اقتصادنیوز: کره شمالی رزمایش مشترک هفته گذشته آمریکا و کره جنوبی را محکوم کرد و درباره عواقب آن هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کره شمالی امروز پنجشنبه مانور نظامی بزرگ بین کره جنوبی و ایالات متحده در هفته گذشته را محکوم کرد و هشدار داد که این دو کشور باید بهای گزافی را برای رزمایش‌های تحریک آمیز بپردازند.

رئیس دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع کره شمالی اعلام کرد که ارتش هرگز تحرکات نظامی ایالات متحده و کره جنوبی که امنیت شبه جزیره کره را تهدید می‌کند، تحمل نخواهد کرد.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که پنجشنبه هفته گذشته رزمایش تابستانی ۱۱ روزه واشنگتن و سئول به نام «سپر آزادی اولچی» (UFS) به پایان رسید.

مقام وزارت دفاع کره شمالی تاکید کرد: نیروهای متخاصم هرگز نمی‌توانند از مسوولیت سنگین تشدید تنش فرار کنند و باید بهای گزافی را بپردازند.

پیونگ یانگ مانورهای نظامی مشترک بین آمریکا و کره جنوبی را تهاجم علیه خود می‌داند، در حالیکه سئول و واشنگتن مدعی هستند که رزمایش‌های آنها ماهیت دفاعی دارد.

رئیس دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع کره شمالی همچنین سایر رزمایش های نظامی مشترک، از جمله رزمایش سانگ یونگ که قرار است روز جمعه (فردا) به پایان برسد را هدف انتقاد قرار داد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، پیونگ یانگ در جریان رزمایش امسال سپر آزادی اولچی نسبت به سالهای گذشته کمتر اظهار نظر کرد و دست به پرتاب موشک بالستیک نزد.

این خبرگزاری به نقل از ناظران ادامه داد: به نظر می‌رسد که کره شمالی بر تلاش‌های خود برای کنترل اوضاع پس از بارش شدید باران در اواخر ماه ژوئیه که مناطق وسیعی را در استان‌های شمالی جاگانگ و پیونگان شمالی در برگرفت و هزاران نفر را آواره کرد، متمرکز شده است.

نظر شما