شناسهٔ خبر: 68512798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی:

اشتغالزایی راهی برای حفظ گردشگری کشور است

یزد- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید با توسعه گردشگری و صنایع دستی، در این زمینه اشتغالزایی کرده و مشاغل این حوزه را حفظ کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا صالحی امیری صبح پنجشنبه در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استان یزد را در زمینه صیانت از میراث فرهنگی، سرآمد خواند و گفت: مثلث طلایی گردشگری ایران (یزد، فارس و اصفهان) می‌تواند منشأ تحول اقتصادی و معیشتی در منطقه باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: بنا به آمار اعلام شده، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان کار توسعه‌ای در استان یزد در حال انجام است و با وجود این فعالیت‌ها باید تصویر جهانیان را نسبت به ایران اصلاح کرده تا گردشگران خارجی معرف ایران حقیقی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این دیدار گفت: لازم است رایزنان فرهنگی ایران در سایر کشورها نسبت به معرفی حقیقت ایران اسلامی و آرمان‌های انقلاب به مردم دنیا اهتمام بیشتری داشته باشند.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: انقلاب اسلامی ایران هویت الهی دارد و فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم دنیا با واقعیت و حقایق ایران اسلامی به درستی آشنا شوند. حضرت امام خمینی (ره) در پاریس ضمن مصاحبه‌های متعددی که با رسانه‌ها داشت با وجود تمام موانع موجود و سانسورهایی که صورت می‌گرفت مردم دنیا را با اهداف انقلاب آشنا نمود و انقلاب خود را جهانی کرد.

وی ضمن تاکید بر برنامه ریزی جهت معرفی ایران به گردشگران خارجی بیان کرد: رسانه‌های دنیا چهره درستی از ایران به مخاطب خود نشان نمی‌دهند و لذا باید با برنامه ریزی دقیق گردشگران خارجی را با انقلاب و تشیع آشنا کرد.

امام جمعه یزد گفت: معماری منحصر به فرد ساختمان‌ها و خانه‌ها در یزد زبان گویای فرهنگ این شهر است و باید این فرهنگ غنی را به گردشگران منتقل کرد و آنها با اخلاق و آداب و رسوم مردم دارالعباده یزد آشنا کرد.

وی با بیان اهمیت گردشگری مذهبی اضافه کرد: استان یزد با توجه به ظرفیت‌های عظیم مذهبی که دارد و به عنوان حسینیه ایران نیز معرفی می‌شود لازم است در زمینه توسعه گردشگری مذهبی در این استان برنامه ریزی شود.

نظر شما