شناسهٔ خبر: 68512340 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بورس تهران در هفته اخیر

خروج معاملات سهام از تله رکود+ نمودار

منبع: اقتصادنیوز

اقتصادنیوز: در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و یک کانال بالا آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام در این هفته با رشد ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین ارزش معاملات خرد 45 درصد افزایش یافت. 

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 2 هزار و 545 میلیارد تومان کاهش یافت اما روز یکشنبه ارزش معاملات سهام به 4 هزار و 256 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در یک ماه اخیر است.

روز سه‌شنبه نیز ارزش معاملات خرد به 3 هزار و 336 میلیارد تومان رسید. 

بدین ترتیب میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 3 هزار و 379 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 2 هزار و 326 میلیاردی هفته پیشین، رشد 45 درصدی داشته است. 

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در اولین روز هفته، پرتراکنش نماد بورس فولادبود و فملی و غزر در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز شکام، خنور و فزر بیشترین تراکنش را داشتند. 

در این روز نماد غبهاد بیشترین حجم معامله نسبت به شناوری را به خود اختصاص داد و نمادهای ودانا، غشوکو، کایتا و غپآذر در رتبه‌های بعدی بودند.

روز یکشنبه نماد صبا در صدر جدول ارزش معاملات بود و افق، فولاد، شپنا و شتران پشت سر آن بودند. نماد ذوب نیز به همراه صبا، شستا، وبملت و ونوین بیشترین حجم معاملات را داشتند.

سه‌شنبه نیز شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و تجلی، ومعادن، فولاد و ثفارس پس از شستا قرار گرفتند. بیشترین حجم معاملات هم به ذوب، شستا، تجلی، ومعادن و وبملت تعلق داشت.

نظر شما