شناسهٔ خبر: 68505170 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بغض ساره جوانمردی پس از خداحافظی غیرمنتظره شکست؛ انتقادات تند از عملکرد فدراسیون تیراندازی

ساره جوانمردی یکی از رکوردداران کسب مدال در پارالمپیک است که امروز بعد از کسب پنجمین مدال خود از دنیای قهرمانی در رشته تیراندازی خداحافظی کرد؛ خداحافظی‌ای که رنگ و بوی ناراحتی و دلخوری داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر ورزشی؛ ساره جوانمردی قهرمان تیراندازی ایران امروز توانست اولین طلای کاروان پارالمپیک ایران در پاریس را گرفت تا با پنجمین مدال پارالمپیکی خود (۴ طلا و یک برنز) تاریخ سازی کند. جوانمردی که رکورد منحصر به فرد کسب  مدال در پارالمپیک را در اختیار خود دارد، امروز می توانست یک مدال دیگر هم در در رشته تپانچه مختلط ۵۰ متر کسب کند که متاسفانه ناکام ماند و نتواست به ششمین مدال خود دست پیدا کند. جوانمردی که بعد از مسابقات امروز رسما خداحافظی خود را از دنیای قهرمانی ورزش تیراندازی اعلام کرد و البته با دلی پر و انتقادات تند از فدراسیون، ورزش قهرمانی را کنار گذاشت. جالب اینجاست که چند روز پیش از امکانات ضعیف و تجهیزات آماتور فدراسیون تیراندازی در خبرورزشی گزارشی منتشر شد که حالا اظهارات قهرمان این رشته بر این گزارش صحه می گذارد.

جوانمردی بعد از ناکامی در کسب مدال در رشته تپانچه مختلط ۵۰ متر گفت: «دلم می خواست امروز دومین مدال را هم کسب کنم اما با اینکه در مرحله مقدماتی عملکرد خوبی داشتم ولی در ادامه شرمنده مردم شدم و نتوانستم مدال بگیرم. البته در این بین باید ببینیم چه کاشته ایم که بر اساس آن انتظار برداشت داریم. من رکورددار ماده تپانچه مختلط هستم که با تلاش و غیرت خودم به این رکورد رسیده ام وگرنه ما از لحاظ تجهیزات و امکانات در وضعیت بسیار بدی قرار داریم. شاید قابل باور نباشد ولی ما فقط در یک اردو از فشنگ های باکیفیت استفاده کردیم و در بقیه اردوها فشنگ های ایرانی و بی کیفیتی در اختیار داشتیم. سیبل هایی که در اختیار ما قرار می گرفت حداقل ۱۰ بار استفاده شده بود و نمی فهمیدیم رکوردی که ثبت کرده ایم چقدر است.»

جوانمردی در ادامه انتقاداتش از فدراسیون گفت: «بارها درباره امکانات و شرایط موجود حرف زدیم و انتقاد کردیم اما کسی پاسخگوی ما نبود. یادم می آید یکبار درباره وضعیت فشنگ ها و سیبل ها به فدراسیون نامه زدم اما هیچ اهمیتی به درخواست من ندادند. امروز که نتوانستم مدال دوم را بگیرم یاد آن نامه افتادم و حسرتم بیشتر شد. من به طور مداوم تمرینات رقیبان را بررسی می کردم؛ هیچکدام از آنها شرایط سخت بچه های ایران را نداشتند و باید تاکید کنم ورزشکاران ما با توجه به کمبود امکانات و تجهیزاتی که داشتند نتایج خوبی گرفتند.»

بیشتر ببینید: رونالدو را ول کن، غضنفر را بگیر!

نظر شما