شناسهٔ خبر: 68504789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ادعای رسانه‌های اسرائیل: رئیس موساد با عقب‌نشینی از کریدور جنجالی موافقت کرد/ راه آتش‌بس هموار شد؟

منبع: اکوایران

اقتصادنیوز: جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران گفت: «این توافق، از جمله پیشنهاد پل زدن که ما کار را با آن آغاز کردیم، شامل خروج ارتش اسرائیل از تمام مناطق پرجمعیت از جمله مناطق در امتداد و مجاور آن کریدور می‌شود. این پیشنهادی است که اسرائیل با آن موافقت کرده است.»

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، کاخ سفید می‌گوید که چارچوب مورد تایید اسرائیل برای معامله آتش بس، که هدف آن کاهش شکاف‌های بین طرفین است، شامل عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از مناطق پرجمعیت در امتداد کریدور فیلادلفی می‌شود. این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که بنیامین نتانیاهو، نخسن‌وزیر اسرائیل اعلام کرد این رژیم باید نیروهای خود را در طول مرز غزه و مصر مستقر نگه دارد و برای آینده قابل پیش بینی در آن‌جا بماند.

به نوشته تایمز اسرائیل، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران گفت: «این توافق، از جمله پیشنهاد پل زدن که ما کار را با آن آغاز کردیم، شامل خروج ارتش اسرائیل از تمام مناطق پرجمعیت از جمله مناطق در امتداد و مجاور آن کریدور می‌شود. این پیشنهادی است که اسرائیل با آن موافقت کرده است.»

 کربی در پاسخ به این سوال که آیا این بدان معناست که ایالات متحده از حضور سربازان اسرائیلی در مناطق کم تراکم‌تر در امتداد کریدور فیلادلفی حمایت می‌کند، از توضیح خودداری کرد.

سخنگوی کاخ سفید ضمن تکرار الزام خروج اسرائیل از حداقل بخشی از محور فیلادلفی برای توافق، اذعان می‌کند که تل‌آویو علناً تاکید می‌کند که «به تضمین امنیت در طول این کریدور نیاز دارد».

کربی گفت: «من قصد ندارم با نخست‌وزیر درباره آنچه در آخر هفته گفت وارد مناظره شوم».

نتانیاهو روز دوشنبه گفت که خروج نیروهای نظامی از مرز غزه-مصر، منجر به ورود مجدد سلاح و تجهیزات برای ساخت سلاح و حفر تونل به نوار و احتمال خروج اسرا می‌شود. وی گفت که اسرائیل کنترل کریدور فیلادلفی را برای آینده قابل پیش‌بینی حفظ خواهد کرد و حضور خود در آنجا را برای جلوگیری از تسلیح مجدد حماس و برای آینده اسرائیل حیاتی توصیف کرد.

با این حال، بر اساس گزارش تایمز اسرائیل، تل‌آویو به اطلاع قطر، یکی از میانجی‌های مذاکرات آتش‌بس غزه، رسانده که که ارتش این رژیم در مرحله دوم آتش بس به طور کامل از فیلادلفیا عقب خواهد نشست. تایید اسرائیل به قطر در جریان سفر رئیس موساد به دوحه و پیش از کنفرانس مطبوعاتی نتانیاهو صورت گرفت.

 

برچسب‌ها:

نظر شما