شناسهٔ خبر: 68500273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

الجزایر خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شد

منبع: ايسنا

اقتصادنیوز: الجزایر خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت به‌منظور بررسی تشدید تنش در غزه و کرانه باختری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، الجزایر خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت به‌منظور بررسی تشدید تنش در غزه و کرانه باختری و تداوم جنایت نسل‌کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی شد.

براساس گزارش شبکه خبری العربی، این درخواست در سایه تشدید تنش و افزایش جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه و کرانه باختری و با هدف بحث و بررسی درخصوص آخرین تحولات فلسطین مطرح شده است.

خبر مرتبط
درخواست عجیب نماینده آمریکا از شورای امنیت درباره حماس

اقتصادنیوز: «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت که دستیابی به آتش بس و توافقنامه آزادی اسرا نزدیک تر شده و "اکنون در دسترس است" و شورای امنیت باید حماس را برای پذیرش پیشنهاد ارائه شده تحت فشار قرار دهد.

در این نشست اضطراری قرار است تشدید اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و جنایت نسل‌کشی این رژیم در غزه مورد بررسی قرار بگیرد.

این درخواست الجزایر با هماهنگی نمایندگی تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل در نیویورک مطرح شده است.

انتظار می‌رود در این نشست اعضای شورای امنیت بر حمایت خود از حصول آتش‌بس در غزه و همچنین پایبندی‌شان به اصل راهکار تشکیل دو دولت «به‌عنوان تنها راه برقراری صلح عادلانه و دائمی» در منطقه تاکید و مخالفت خود را با رویکرد مقامات رژیم اشغالگر با هدف از بین بردن امیدها برای تشکیل کشور فلسطین و نقض حقوق فلسطینیان اعلام کنند.

اسلوونی، رئیس دوره‌ای شورای امنیت ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت.

پیشتر نماینده الجزایر در شورای امنیت اعلام کرده بود: آتش‌بس در غزه تنها راه جلوگیری از تشدید تنش در منطقه است و اوضاع غزه پس از 11 ماه تجاوز فاجعه‌بار است.

نظر شما