شناسهٔ خبر: 68499677 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

درخواست مهم یک نماینده از دولت پزشکیان

منبع: ايسنا

اقتصادنیوز: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اشتغال و مسکن باید اولویت اصلی دولت چهاردهم باشد و این دو موضوع بخش عمده‌ای از سبد رفاهی کشور را برطرف خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید مرتضی محمودی درباره اولویت‌های دولت چهاردهم در آغاز کار گفت: با توجه به این‌که رهبر انقلاب اولویت دولت چهاردهم و دستگاه‌های حاکمیتی را اقتصاد معیشت و اتکا به تولید داخل بیان کردند، بنابراین این موضوع باید در اولویت دولت آقای پزشکیان قرار گیرد. 

وی ادامه داد: هرچه تولید داخلی بیشتر باشد، اشتغال رشد می‌کند و اگر اشتغال رشد کند چرخه اقتصاد کشور به خوبی خواهد چرخید. از سوی دیگر افزایش تورم، نقدینگی و ناترازی‌هایی که در کشور وجود داشته است، بر رفاه عمومی جامعه اثر گذاشته است و  کاهش قدرت توان خرید و کوچک شدن سبد معیشتی مردم را به همراه آورده است. همچنین با توجه به پرداخت یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی که در دولت سیزدهم انجام شد اما باز هم مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد. از سوی دیگر نباید وجود تحریم‌ها را از علل اصلی مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور دانست. بلکه مشکلات زیر ساختی ، مدیریتی ، ناترازی‌ها و بی عدالتی در توزیع ثروت باعث بروز مشکلات متعدد در کشور شده است.

وی تاکید کرد: بنابراین اشتغال و مسکن باید اولویت اصلی دولت چهاردهم باشد و این دو موضوع بخش عمده ای از سبد رفاهی کشور را برطرف خواهد کرد. پس دولت چهاردهم باید تمام ظرفیت‌های خود را برای استفاده از ایده‌ها و فعالیت‌ها جهت رشد اشتغال در کشور را بکار گیرد. موضوعات دیگری مانند کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از تورم نیز حائز اهمیت خواهد بود که باید از جمله تدابیر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای حل این مسائل عمیق و ریشه‌دار باشد.

این نماینده مجلس درباره موضوع جوانگرایی در دولت چهاردهم اظهار داشت:‌ در موضوع جوان‌گرایی تاکنون دولت عملکردی که باید را نداشته است و میانگین سنی دولت آقای پزشکیان در وزرا و معاونین بالا بوده است. به شعار جوانگرایی در این دولت تاکنون عمل نشده است و نسبت به دولت قبل عقبگرد داشته‌ایم. اما از این موضوع نیز نباید غافل شویم که جوانگرایی به سن نیست. مانند شهید سلیمانی که با وجود سن بالای شصت اما هم چون جوانان دارای روحیه جهادی بالایی بود. اما در این دولت افرادی با روحیه جوان نیز کمتر دیده‌ایم. در هرصورت اما هنوز نباید قضاوتی داشت و باید منتظر بمانیم تا حداقل شش ماه از عملکرد دولت چهاردهم بگذرد. لازم است تا هم رسانه‌ها و هم جوانان انقلابی با هر رویکردی انصاف را در نظر بگیرند و به دولت زمان بدهند. این نقد بنده نیز درباره چینش دولت بود و درباره عملکرد دولت چهاردهم باید منتظر بمانیم.

نظر شما