شناسهٔ خبر: 68498152 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

کاهش دمای هوای نواحی شمال کشور در پایان هفته

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: دمای هوا طی روز‌های پنج شنبه و جمعه کاهش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در ۵ روز آینده در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب برای جنوب و جنوب غرب کشور شاهد بارش پراکنده باران  و وزش باد پیش بینی می شود گفت: این شرایط  در سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز،  تشدید می شود.

وی  ادامه داد: در این مدت در شرق کشور، بخش‌هایی از مرکز، جنوب‌ غرب، شمال‌غرب و پنجشنبه و جمعه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز در برخی ساعت‌ها باد شدید می‌شود که می‌تواند سبب گردوخاک و کاهش کیفت هوا شود.

او  توضیح داد: پنجشنبه و جمعه کاهش دما در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد و از امشب تا جمعه دریای خزر، مواج و متلاطم است.

وی با بیان اینکه تهران طی سه روز آینده آسمان صاف دارد و امروز نیز افزایش باد برای پایتخت پیش‌بینی شده است گفت: بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد و کمینه دما ۲۴ درجه بالای صفر ثبت شد.

ضیائیان همچنین از صدور هشدار هواشناسی خبر داد و گفت:هشدار هواشناسی سطح زرد نیز در  خصوص  بارش باران در این نواحی جنوب  منتشر شده است به طوری  که‌ طی ۳ روز آینده در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و شرق اصفهان وزش باد نسبتاً شدید و شدید رخ خواهد داد که می‌تواند در مناطق مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید شود.

او گفت علاوه بر این در پی وزش باد شدید در مناطق یادشده، احتمال ایجاد خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و همچنین احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و شکسته‌شدن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما