شناسهٔ خبر: 68496867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

توهین گزارشگر سابق سازمان ملل به مردم ایران+فیلم

رسانه‌های ضدانقلاب از جمله بی بی سی فارسی سعی کردند موضوع حضور گزارشگر سابق سازمان ملل در جمع منافقین را توجیه کنند اما کارشناسان این رسانه‌ها مطرح می‌کنند که جاوید رحمان به مردم ایران بی‌احترامی کرده است.

صاحب‌خبر -

سازمان ملل همواره از سوی کشورهای مختلف در سوگیری به نفع سیاست‌های غرب مورد انتقاد جدی قرار گرفته است. این سازمان برخی پروتکل‌های خاص دارد که بعضا این موارد از سوی ماموران این سازمان رعایت نمی‌شود. سازمان ملل متهم است که از حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی علیه کشورهایی که در موج سوم و مقابل امپریالیسم غرب قرار دارند،‌ سوء‌استفاده می‌کند.

ماجرای حضور جنجال برانگیز گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل در نشست گروهک تروریستی منافقین یکی از همین موارد است که از ابعاد مختلفی چون عدم رعایت انصاف و جانبداری سیاسی علیه کشورمان حکایت دارد. 

1

شرکت «جاوید رحمان»‌ در تجمع منافقین حاوی چند نکته مهم است که واکنش گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

بلافاصله حضور وی در این تجمع به عنوان نقض بی‌طرفی سازمان‌های حقوق بشری تعبیر شد. پیام دیگر این موضوع ارتباط نزدیک این فرد با سازمانی است که در کارنامه کاری خود انواع ترور و کشتار مردم ایران را به عنوان یک ابزار مشخص دارد. وی عنوان کرده که پیشتر حتی با ایمیل و ... با سرکرده این منافقین ارتباط نداشته اما سئوال اینجاست که وی چگونه بدون ارتباط با منافقین در این جمع حضور یافته است؟!

گزارشگران ویژه سازمان ملل بایستی به خوبی از فضای سیاسی کشورهایی که درباره آن تحقیق می‌کنند با خبر باشند؛ چراکه ممکن است مواردی که مطرح می‌کنند ادعاهای سیاسی و منافی صحت گزارش آن‌ها باشد. قطعا جاوید رحمان نیز از این موضوع بی‌اطلاع نبوده است و از گذشته و تاریخچه ننگین و خونین این سازمان نیز بی‌خبر نبوده است.

از سوی دیگر جاوید رحمان نمی‌تواند افکارعمومی را در حوزه کاری خود حذف کند. همه می‌دانند که افکارعمومی ایران چه نظری در حوزه سازمان منافقین دارند و این موضوع یک نظر واحد میان گروه‌های سیاسی و افکارعمومی ایران با وجود سلائق و نگرش های مختلف است؛ که عصاره تجربه سیاسی کشور از بروز و ظهور چنین گروهی است. 

هرچند این فرد دیگر در ساحت گزارشگر سازمان ملل در خصوص ایران فعالیت نمی‌کند اما بازهم وی باید به جایگاه گذشته خود نظری می‌افکند و سپس در خصوص شرکت در چنین تجمعی تصمیم گیری می‌کرد. 

رحمان به گویی به طور کلی تاریخچه گروهکی که در لیست سیاه تروریستی غرب نیز قرار داشته است را به طور عمد به فراموشی سپرده است و خود را روایتگر بی‌طرف حقوق بشر می‌خواند.

گزارشگر سابق سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران است در این نشست مریم رجوی را «رئیس جمهوری منتخب» خطاب کرده است؛‌ موضوعی که حتی از سوی اپوزیسیون نیز به عنوان توهین به مردم ایران تلقی می‌شود. 

بی‌بی‌سی فارسی در این حیطه سعی کرده تا با دستکاری خبری این موضوع را پوشش دهد و با این فرد گفت و گویی انجام داده که او در برابر بکارگیری چنین جایگاه جعلی گفته که فقط از عنوان سازمانی خانم رجوی استفاده کرده و برای حضور در این نشست، پولی نگرفته است اما آیا تعابیر خودخوانده یک گروهک تروریستی باید از زبان فردی که منتسب به سازمان ملل است تکرار شود؟!

با این حال باید گفت که علت حضور وی در این نشست چه بوده است؟ وی حتی با در نظر گرفتن سوابق کاری خود در سازمان ملل نیز نباید در این تجمع حضور می‌یافت. اما باید در این حوزه گفت که شرکت رحمان در این تجمع یک پیام اصلی در بر داشته است؛‌ سازمان ملل در حوزه حقوق بشر علیه برخی از کشورها حتی با گروه‌های بدنام و تروریست نیز کار می‌کند و همچنین بسیاری از ادعاهایی که صورت می‌گیرد واهی و سیاسی است. 

پیشترها در محافل خبری و شبکه‌های اجتماعی نسبت به پرونده‌سازی خارجی علیه ایران با کمک سازمان منافقین بحث‌هایی صورت می‌گرفت حالا با نزدیکی یکی از افرادی که پیشتر به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر فعالیت می‌کرده این موضوع بیشتر با حقیقت سازگاری می‌یابد.

3

جالب است که بی بی سی فارسی نیز برای پوشش دادن این گاف بزرگ طی گزارشی از کارنامه سیاسی منافقین با فاکتور گرفتن ترورهای هدفمند این سازمان تروریستی در ایران آنرا یک مبارزه مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی معرفی کند اما در ادامه این گزارش به همکاری این سازمان با «صدام حسین» در جنگ علیه ایران و عملیات «فروغ جاویدان»‌ که با شکست مفتضحانه این سازمان همراه می‌شود، اشاره می‌کند. چراکه آنقدر پرونده و تاریخچه حیات این گروهک تروریستی سیاه است که نمی‌توان بسیاری از موارد را کتمان کرد.

4

این فرد صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس را پنهان کرده است و همین موضوع نشان می‌دهد که به چه میزان به خاطر این عملکرد و چنین گفته‌هایی تحت فشار انتقادات افکارعمومی ایران قرار دارد.

ایران اینترنشنال نیز در گفت و گو با یکی از کارشناسان سیاسی خود گزارشی در این باره تهیه کرده است. کارشناس این رسانه معاند اما مطرح می‌کند که اعطای عناوینی چون رئیس جمهور به فردی چون مریم رجوی توهین به مردم ایران است./فارس

حجم ویدیو: 442.06K | مدت زمان ویدیو: 00:00:18 دانلود ویدیو

نظر شما