شناسهٔ خبر: 68494078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشف و ضبط ۱۰۷ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی از کشف و ضبط ۱۰۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، دستگاه استخراج ارز دیجیتال در واقع یک سخت افزار فیزیکی با قدرت پردازش بسیار بالا است، به طوری که با استفاده از آن می‌توان بسیاری از معادلات پیچیده ریاضی در شبکه رمز ارزها را حل نمود.

دستگاه استخراج ارز دیجیتال در واقع به ماینرها کمک می کند تا فرآیندها و مراحل لازم برای استخراج ارز دیجیتال را ساده‌تر انجام داده و در این راه موفق باشند. این درحالیست که بدون این دستگاه‌ها امکان استخراج رمز ارزها وجود نخواهد داشت.

محمود محمودی با اشاره به مقابله با استخراج رمزارز در استان مرکزی اظهار کرد: 107 دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون با همکاری مراجع قضایی و انتظامی و با بهره‌مندی از روش‌های نوین شناسایی، کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این 102 دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شد و به تازگی 2 دستگاه غیرمجاز دیگر در شهرستان ساوه شناسایی و ضبط شد، افزود: مهم‌ترین عامل بروز اختلال در تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان، به ویژه در ایام گرم سال و پرباری شبکه، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمزارز است که در این راستا حتی مراکز مجاز استخراج رمز ارز هم در تابستان محدود می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با بیان اینکه بزرگ‌ترین خطر استفاه از برق غیرمجاز و رمز ارز برای صنعت برق؛ آسیب به شبکه برق کشور است، گفت: استخراج رمزارزها نیازمند مصرف برق بسیار زیادی است و هر دستگاه رمز ارز حدوداً معادل مصرف برق سه خانوار را به خود اختصاص می‌دهد که در فصل تابستان این دستگاه‌ها برای پایداری شبکه سراسری برق بسیار مضر است.

محمودی تصریح کرد: استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز براساس تصمیمات وزارت نیرو و شرکت توانیر برای مقابله با رمز ارزهای غیرمجاز، باید بهای برق مورد استفاده برای استخراج رمز ارز را با بالاترین قیمت که همان نرخ صادراتی است، پرداخت کنند این در حالیست که این هزینه در ماه‌های گرم دو برابر شده، به علاوه اینکه هزینه‌های کشف، دستکاری لوازم اندازه‌گیری و خسارت به شبکه نیز محاسبه و دریافت شده و در صورت تکرار، انشعاب مشترک نیز جمع آوری می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های استخراج رمز ارز سبب بروز نوسان و واردآمدن آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان و در نهایت قطع برق می شود. بنابراین در راستای صیانت از حقوق مشترکان و شهروندان، تلاش برای شناسایی و کشف دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیر مجاز در حوزه‌ فعالیت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی به طور جدی ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اختصاص پاداش برای افرادی که گزارش آنها منتج به نتیجه شود، خاطرنشان کرد: افرادی که از فعالیت ماینرهای غیر مجاز اطلاع دارند می‌توانند مراتب را از طریق سامانه پیامکی و تلفن اعلام کند و در صورتی که گزارش‌های آنان منجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شود به صورت محرمانه پاداش داده می‌شود.

انتهای پیام/711/

نظر شما