شناسهٔ خبر: 68492362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

«حکومت نبوی درخشان‌ترین دوره‌ حکومت بشریت است»

صاحب‌خبر -

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام یک سیاست‌مدار بزرگ بود، گفت: حاکمیت پیامبر اکرم (ص) در مدینه و توسعه فرهنگ اسلام، درخشان‌ترین دوره‌ حکومت بشریت است.

به گزارش سایت خاورستان (خراسان جنوبی)، «غلامحسین نوفرستی روز دوشنبه در جمع هیات‌های مذهبی نیروهای مسلح استان در مسجد امام حسین(ع) بیرجند با اشاره به دشمنان اصلی جامعه اسلامی دوران پیامبر (ص) در مدینه، گفت: اولین دشمنانی که در مقابل پیامبر(ص) ایستادند مشرکین مکه بودند که پیامبر اسلام در مقابل آنان موضع صریح دارد چون نقشه قتل پیامبر را کشیدند و مردم مومن(مهاجرین) را از شهر مکه بیرون کردند.

او با یادآوری اینکه جنگ احزاب از بزرگترین جنگ‌های مسلمانان با مشرکان بود، ادامه داد: قبایل اطراف مدینه و یهودیان از دیگر دشمنان رسالت پیامبر اکرم(ص) بودند که پیغمبر تا آن‌جایی كه می‌توانست، با اینها مدارا كرد؛ اما بعد كه دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان كرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام یک سیاست‌مدار بزرگ بود، تصریح کرد: در جریان جنگ احزاب زمینه تثبیت نظام پیامبر اکرم(ص) خود را نشان می‌دهد و موضع ایشان بعد از آن دیگر دفاعی نبود و حتی مقام معظم رهبری معتقد است از همان ابندا هم پیامبر موضع دفاعی در مقابل این دسته از دشمنان ندارد.

نوفرستی بیان کرد: پیامبر اکر(ص) با هر کسی عهد و پیمان می‌بندد بر آن محکم بود اما اگر دشمن عهد خود را می‌شکست در مقابل آنان می‌ایستاد.

او عنوان کرد: پیامبر اسلام بعد از جنگ احزاب برای عمره مفرده به مکه مشرف می‌شود که این یک موضع است و تحمل این جریان برای دشمن سخت می‌باشد و لشکرکشی می‌کند که در نهایت با تدبیر پیامبر به صلح حدیبیه منتهی می‌شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: سوره فتح بعد از قرارداد و صلح حدیبیه نازل شد و این صلح زمینه گشایش‌ها را برای اسلام فراهم کرد.

نوفرستی با بیان اینکه صلح حدیبیه زمینه‌ای برای گسترش ارائه فرهنگ اسلام در شبه جزیره عربستان شد، گفت: ۱۰ سال حاکمیت پیامبر اکرم(ص) در مدینه و توسعه فرهنگ اسلام قابل مقایسه با هیچ دورانی نیست و حکومت نبوی، درخشان‌ترین دوره‌ حکومت در تاریخ بشری است.

او افزود: جریان غدیر به تعبیر رهبر معظم انقلاب ادامه نهضت پیامبر اسلام و امامت اهل بیت(ع) تا آخرالزمان و ترسیم آینده اسلام تا ابد است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هواهای نفسانی، مقام‌پرستی‌ها و خودخواهی‌ها حاکمیت‌ اسلام را دچار چالش کرد، متذکر شد: علی‌رغم جریان غدیر و سفارش‌های پیامبر اکرم(ص) برای پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) اما بعد از رحلت حضرت شاهد مصائبی هستیم که عظمت اسلام را متاثر از خودش می‌کند.

عزاداری هیات‌های مذهبی نیروهای مسلح خراسان جنوبی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) از میدان ابوذر آغاز شد و سپس با نوحه‌خوانی و عزاداری، مسیر را تا مسجد امام حسین(ع) بیرجند طی کردند.

دسته‌های عزاداری نیروهای انتظامی، مرزبانی، سپاه و ارتش با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان و شماری از مسئولان در سوگ رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت کریم اهل بیت به سینه‌زنی و زنجیرزنی پرداختند.»

انتهای پیام

نظر شما