شناسهٔ خبر: 68486394 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فلوشیپ ادبی کودک و نوجوان تهران برگزار می‌شود

اولین فلوشیپ ادبی تهران با محوریت نشر کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، رویداد نشر ایران به عنوان مقدمه ای برای برگزاری فلوشیپ ادبی تهران را برگزار شد تا مقدمات و زمینه ای برای برگزاری تخصصی فلوشیپ ادبی در ایران پایه ریزی شود. 

حالا و پس از چند ماه بررسی و نشست نقد و نظر با کارکنان حوزه، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بهره گیری از نظر متخصصان نشر و ظرفیت های موجود، بنا دارد تا نخستین فلوشیپ ادبی تهران را با محوریت نشر کودک و نوجوان برگزار کند، در این راستا شورای سیاست گذاری این فلوشیپ تشکیل شده و در نخستین جلسه اعضا احکام خود را نیز دریافت کردند. 

 اولین نشست شورای سیاست گذاری فلوشیپ ادبی کودک و نوجوان با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی،وزارت ارشاد، اسماعیل جانعلی پور مدیر کل اداره مجامع و تشکل های فرهنگی و دبیر طرح گرنت و سایر اعضا برگزار شد. 

یاسر احمدوند در این نشست درباره انتخاب بهترین آثار ناشران ایرانی برای مخاطبان خارجی گفت: این آثار باید به بهترین روش به مخاطبان خارج از کشور ارائه شود.

وی ادامه داد: در صورتیکه مشارکت مالی و حمایتی  بخش خصوصی نیز محقق شود، بخشی از اجرا را می توانیم با تصمیم شورای سیاست گذاری واگذار کنیم. 

احمدوند شیوه اجرای برنامه و فعالیت کمیته های تخصصی در روند اجرای برنامه را بسیار مهم دانست و گفت: جلسات تخصصی را باید به صورت مستمر برگزار کنیم که بتوانیم هم افزایی اعضا و تأثیرگذاری برنامه ها را مشاهده کنیم.

جانعلی پور در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری رویداد نشر ایران در نمایشگاه کتاب تهران گفت: پس از برگزاری این رویداد تصمیم گرفتیم اولین فلوشیپ را با محوریت نشر کودک و نوجوان برگزار کنیم. اکنون امکان بسیار خوبی فراهم شده تا بتوانیم کمیته های تخصصی را برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد تشکیل دهیم.  تشکیل کمیته های تخصصی، آموزش، داوری، برنامه ریزی و... بسیار مهم است.

فتح الله فروغی رئیس انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان از حاضران در این نشست بود که در سخنانی معرفی محصول خوب، طبقه بندی در مذاکرات و مخاطب شناسی را از جمله مواردی دانست  که باید در این فلوشیپ مد نظر قرار گیرد.

علی رمضانی مدیر عامل خانه کتاب نیز بهترین زمان برای برگزاری مناسب برای این رویداد را نزدیک به زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران دانست.

احمدوند نیز در ادامه بر استقلال این رویداد از نمایشگاه کتاب تاکید کرد و گفت: می‌توانیم، با فاصله اندکی از نمایشگاه مثلا در بهمن یا اسفند فلوشیپ را برگزار کنیم.

در انتهای این جلسه، اعضای شورا سیاست گذاری فلوشیپ ادبی کودک و نوجوان احکام صادره را دریافت کردند، ابن اعضا عبارت بودند از: فتح الله فروغی رییس انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان، فرهاد فلاح معاون کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، بهرامی مدیر انتشارات نخل سبز، محمد حمزه زاده ناشر، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب، حجتی مدیر مرکز ساماندهی و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما