شناسهٔ خبر: 68485893 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد

کلاهبرداری ۸ هزار میلیاردی از ۲۷ هزار نفر از طریق پیش فروش خودرو/ صدور کیفرخواست ۲۸ متهم

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: پس از اتمام تحقیقات، کیفرخواست پرونده موسوم به طراوت نوین رضایت خودرو در دادسرای استان قزوین صادر شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تلاش شبانه روزی یک ساله اخیر برای انجام و تکمیل تحقیقات پرونده کثیرالشاکی موسوم به طراوت نوین رضایت خوردرو غفاری خاطرنشان کرد: بیش از ۲۷ هزار نفر از این شرکت که مبادرت به پیش فروش خودرو می نمود شکایت کردند؛ بر این اساس شاکیان مبلغی افزون بر ۸ هزار میلیارد تومان در اختیار شرکت مزبور قرار داده بودند که رسیدگی به همه شکایت‌ها و بررسی آن ها در طول یک ساله اخیر، حجم سنگینی از فعالیت دادسرای مربوطه را به خود اختصاص داد.

وی افزود: البته مبالغ اصلی مورد توافق در قرارداد شاکیان، بسیار بیش از ۸ همت و رقمی در حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان بالغ می شد که با اطلاع رسانی عمومی و شروع فعالیت قضایی، جلوی اخذ مبالغ بیشتر مسدود گردید.

جهانگیر در ادامه به صدور کیفرخواست برای ۲۸ متهم این پرونده اشاره کرد و گفت: برای متهم ردیف اول، اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به نحو کلان و به قصد مقابله با نظام و برای مابقی متهمان مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به نحو مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین خاطرنشان کرد: در همین زمینه برای دو شرکت طراوت نوین و شیرین نوش صبا تاک نیز کیفرخواست و تقاضای انحلال صادر شده است.

وی افزود: با تعیین زمان از سوی دادگستری استان قزوین، امیدواریم به زودی روند رسیدگی قضایی به این پرونده در دادگاه آغاز شود؛ لازم‌ به ذکر است، قوه قضائیه رسیدگی قاطعانه و در عین حال بازدارنده به این گونه پرونده‌ها را در اولویت رسیدگی خود داشته با این وجود به مردم هم مجددا تاکید می‌شود که‌ قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری نسبت به صلاحیت‌های فردی وحقوقی این شرکت‌ها، قانونی بودن فعالیت آنها و امکان پذیر بودن وعده‌های آنان بررسی‌های لازم را نمایند تا به راحتی فریب نخورده و مالباخته نشوند.

منبع: برنا

نظر شما