شناسهٔ خبر: 68485874 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

سیصد و سی و سومین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

بمباران چادرهای آوارگان در خان‌یونس/تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو دراراضی اشغالی/ارتش یمن یک کشتی در دریای سرخ را هدف قرار داد

سیصد و سی و سومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی آغاز شد که در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، رژیم صهیونیستی در سیصد و سی و سومین روز تجاوز به نوار غزه، با بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی را در نزدیکی زندان قدیمی "اصداء" در خان یونس واقع در جنوب باریکه غزه هدف قرار داد، دو غیرنظامی از جمله یک کودک شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

 

در این بمباران، بالگردهای رژیم صهیونیستی به چادرهای پناهگاه اسکان آوارگان در شمال غربی خان یونس، بسیاری شهید و زخمی و مفقود شده اند".

 

از سوی دیگر "محمود بصل"، سخنگوی سرویس دفاع غیرنظامی غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد "شامگاه دوشنبه در بمباران رژیم صهیونیستی که تجمع شهروندان فلسطینی را در مقابل مدرسه محل اسکان آوارگان در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار داد، 5 فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند".

 

وی افزود "منزل خانواده "الأنقح" در محله "التفاح"در شرق شهر غزة هم بمباران گردیده و از تعداد اعضاء شهید این خانواده اطلاع دقیقی در دست نیست".

 

یک منبع میدانی نیز گفت: "این بمباران محل فروش نان آماده در شمال غزه را هدف قرار داده است".

 

شایان ذکر است بمباران رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد که منجر به شهید و زخمی شدن بسیاری از ساکنان آن شده است.

 

این وزارتخانه تصریح کرد: "نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مجموعه ای از حملات را به مناطق پرجمعیت و منازل مسکونی در نوار غزه انجام داده، و در اثر آن منازل دهها خانواده را در اردوگاه "بریج"، خیابان صلاح الدین، شهر رفح، اردوگاه نصیرات، محله "صبره" و اردوگاه جبالیا مورد هدف قرار گرفته است".

 

گفتنی است تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد سیصد و سی و سومین روز خود شد و تعداد شهدا به 94 هزار و 154 نفر و تعداد مجروحان آن نیز به 40 هزار و 738 نفر رسید.

 

ارتش یمن: یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار دادیم
سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب اعلام کرد یک کشتی به مقصد فلسطین اشغالی را در دریای سرخ هدف حمله موشکی و پهپادی قرار دادیم.

 

 

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو دراراضی اشغالی/۸۴ معترض بازداشت شدند
همزمان با تظاهرات گسترده شامگاه (دوشنبه) در سرزمین‌های اشغالی با هدف تحت فشار قرار دادن کابینه جنگی نتانیاهو برای رسیدن به توافق با حماس و تبادل اسرا برگزار شد، مقامات امنیتی دستور سرکوب اعتراضات را صادر کردند.

 

در همین ارتباط، نظامیان این رژیم برای سرکوب تظاهرات و پراکندن تظاهرکنندگان خشمگین شماری از معترضان صهیونیست را بازداشت کردند.

 

منابع عبری زبان اعلام کردند در جریان این تجمع اعتراضی ضد کابینه نتانیاهو، نیروهای رژیم صهیونیستی ۸۴ تظاهرات کننده را بازداشت کرد.

 

این منابع تاکید کردند ۵۳ نفر از این افراد در تل آویو و ۲۴ نفر هم در قدس بازداشت شدند.

 

 

لاپید: نتانیاهو برای جلوگیری از فروپاشی ائتلاف خود دروغ می‌گوید
یائیر لاپید رئیس احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات دوشنبه شب نخست وزیر این رژیم گفت که بنیامین نتانیاهو برای جلوگیری از فروپاشی ائتلاف خود دروغ می‌گوید.

 

 

مقام حماس:حتی یک وجب از خاک غزه نباید در اشغال «اسرائیل» باشد
طاهر النونو از اعضای جنبش حماس با اشاره به تعامل مثبت هیات حماس در روند مذاکرات آتش بس غیرمستقیم با صهیونیست‌ها تأکید کرد ما نمی‌خواهیم حتی یک وجب از نوار غزه در اشغال اشغالگران باشد.

 

 

هشدارگزارشگر ویژه سازمان ملل درباره تکرارفاجعه غزه درکرانه باختری
«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین نسبت به احتمال تکرار فاجعه نسل کشی غزه در حق ساکنان کرانه باختری هشدار داد.

 

 

پیام اسیرزن صهیونیست قبل ازمرگ که پایان نتانیاهو را رقم خواهد زد!
آخرین پیام ویدئویی منتشرشده از سوی یک اسیر زن رژیم صهیونیستی که در غزه به تازگی کشته شده و جسد وی به همراه اجساد پنچ تن دیگر اخیراً به اراضی اشغالی بازگردانده شده در محافل صهیونیستی خبرساز شد.


در این پیام ویدئویی، اسیر زن صهیونیستی خطاب به نتانیاهو درباره شروط منصفانه حماس در مبادله اسرا می‌گوید: «شالیط (سرباز صهیونیستی) را در جریان مبادله اسرای فلسطینی با حماس در مقابل ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی آزاد کردی، اما اکنون حماس فقط برای آزادی اسرا ۲۵۰ نفر را درخواست کرده است.»


انتهای پیام/م.د

 

نظر شما