شناسهٔ خبر: 68484474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

سازمان ملل از نسل‌کشی اسرائیل در غزه انتقاد کرد/ هشدار درباره سرایت جنایات

ایرنا : گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین گفت: نسل کشی که اسرائیلی‌ها در غزه در حال ارتکاب آن هستند احتمال دارد به سراسر کرانه باختری سرایت کند.

صاحب‌خبر -

فرانچسکا آلبانیز تاکید کرد که نظام «آپارتایدی» که صهیونیست‌ها به شکل وحشیانه علیه فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری اعمال می‌کنند هدفش تصفیه نژادی فلسطینیان به شکل گسترده و تمامیت خواهی است.

این مقام سازمان ملل افزود: معافیت (رژیم) اسرائیل از مجازات نزد محاکم بین المللی موجب شده است تا آنها از سالیان متمادی تاکنون به تصفیه نژادی فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی اقدام کنند.

خبر مرتبط
سازمان جهانی بهداشت خواهان صلح برای کودکان غزه شد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، با انتشار تصاویری از کودکان غزه اعلام کرد که بهترین واکسن برای کودکان صلح است.

آلبانیز در ادامه از جامعه جهانی خواست که هر آنچه در توان خود دارند برای جلوگیری از گسترش شهرک نشینی غیرقانونی صهیونیست‌ها در کرانه باختری و تکرار خطر نسل کشی مشابه با غزه در حق آنان اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲)، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز عملیات‌هایی را در پاسخ به جنایت‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه اهالی غزه انجام داده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت صدها فلسطینی را نیز در کرانه باختری شهید و زخمی کرده است.

افزایش عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری در هفته‌های اخیر، باعث نگرانی شدید رژیم اشغالگر اسرائیل از تکرار هفتم اکتبری است که این بار در کرانه باختری رخ دهد.

نظر شما