شناسهٔ خبر: 68483939 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

جریمه «توقف برای سوار یا پیاده کردن مسافر و بارگیری در خارج از ایستگاه» اعلام شد

منبع: ايسنا

اقتصادنیوز: توقف وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر و بار در خارج از ایستگاه‌های تعیین شده» ۳۰ هزار تومان جریمه به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از اواخر تیرماه سال جاری، مبالغ جرائم رانندگی پس از سال ها و با ابلاغ سرپرست وقت ریاست جمهوری، افزایش یافت تا شاید از این طریق هم نظم ترافیکی افزایش پیدا کرده و هم از وقوع تصادفات جلوگیری شود.

در این میان یکی از تخلفاتی که در موارد متعددی از سوی رانندگان حمل و نقل عمومی و به‌ خصوص رانندگان اتوبوس‌ها مشاهده می‌شود، توقف ناگهانی در خارج از ایستگاه برای سوار و پیاده کردن مسافر است. موضوعی که گاهی به درخواست مسافران انجام شده و گاهی نیز به دلیل تمایل راننده برای سوارکردن مسافر بیشتر انجام می‌شود. اقدامی که برابر مقررات تخلف بوده و مشمول جریمه است، چرا که می‌تواند سبب تصادف با مسافر شود.

در مورد حمل بار نیز همین چالش‌ها وجود دارد و گاهی بارگیری یا تخلیه بار در برخی محل‌ها سبب وقوع تصادفات رانندگی شده است و افزون بر آن سبب اخلال در ترافیک نیز می‌شود.

بر همین اساس، تخلف «توقف وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر و بار در خارج از ایستگاه‌های تعیین شده» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، ۹۰ هزار تومان جریمه دارد. همین تخلف در سایرشهرها ۵۰ هزار تومان و در روستاها ۳۰ هزار تومان جریمه در پی دارد. 

برچسب‌ها:

نظر شما