شناسهٔ خبر: 68483711 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

عرضه Dune Awakening برای Xbox Series S یک «چالش» خواهد بود

صاحب‌خبر -

به گفته مدیر تولید Dune Awakening، اسکات جونیور ( Scott Junior)، پورت بازی روی کنسول Xbox Series S در مقایسه با دیگر پلتفرم ‌ها، یک «چالش بزرگ» است. در واقع به همین دلیل است که این عنوان فعلا برای کنسول‌ها منتشر نخواهد شد.

از بین تمام عناوین MMO بزرگ که در آینده نزدیک قرار است منتشر شوند، به نظر می‌رسد Dune Awakening حاوی یکی از بهترین جلوه‌های بصری باشد. علاوه بر این، با تأکید بر شبکه‌سازی سرورها، بیابان‌های باز و گسترده که میزبان نبردهای عظیم PvP هستند، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تجربه‌ای نفس‌گیر را برای علاقه‌مندان به بازی‌های MMO ارائه دهد.

این خبر بسیار خوبی برای کسانی است که سخت‌افزارهای قدرتمندی دارند، اما بزرگی این عنوان همچنین به این معنی است که زمان زیادی صرف می‌شود تا سازندگان مطمئن شوند بازی روی تمام سخت‌افزارها با سطوح مختلف قدرت و پردازش به‌درستی اجرا می‌شود.

جونیور در مصاحبه‌ جدید خود توضیح داد:

خب اگر بخواهم صادق باشم، این یکی از دلایلی است که ما ابتدا روی رایانه شخصی بازی را عرضه می‌کنیم. قبل از عرضه روی ایکس باکس، بهینه‌سازی‌های زیادی باید انجام دهیم. اما بله، Xbox Series S یک چالش جدی برای ما به شمار می‌رود.

جونیور همچنین اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که در طول آزمایشات بتا در حال انجام است، ارائه کرد و اظهار داشت که زمان زیادی برای اطمینان از اجرای بازی روی انواع دستگاه‌ها با مشخصات سخت‌افزاری مختلف صرف شده است:

در حال حاضر، کاری که ما بیشتر در استودیو انجام می‌دهیم بهینه‌سازی تکسچرها و استفاده از فناوری‌های مختلف، خواه FSR باشد یا چیز دیگری، برای افزایش فریم‌ها است. ما می‌خواهیم بازی در تنظیمات گرافیکی بالا برای بازیکنان خیره‌کننده به نظر برسد، چه ۳۰۷۰ یا ۴۰۹۰ داشته باشند، اما همچنین می‌خواهیم خوب به نظر برسد … هنوز حداقل سیستم مورد نیاز خود را منتشر نکرده‌ایم، اما این را می‌دانم که کارت‌های قدرتمند چند سال پیش باید بتوانند بازی را به‌خوبی اجرا کنند؛ بنابراین، چنین پردازنده‌هایی بازی را به‌خوبی اجرا خواهند کرد. قطعاً نباید انتظار داشت پردازنده‌های قدیمی‌تر، از تنظیمات گرافیکی حداکثری پشتیبانی کنند، اما همچنان مطمئنیم که حداقل در ارائه یک تجربه خیره‌کننده، قرار است موفق ظاهر شوند.

با این حال و با توجه به اهداف بلندپروازانه‌ای که بازی برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کند، از جونیور پرسیده شد که آیا با وجود تمام کارهایی که روی بهینه‌سازی انجام شده است، می‌توان این‌گونه برداشت کرد که سیستم‌های ضعیف‌تر نیز قابلیت اجرای بازی را خواهند داشت؟ پاسخ جونیور مثبت بود.

بله، همینطور است. این عنوان قرار است همچنان روی سخت افزارهایی که چندین سال قدمت دارند نیز عملکرد خوبی از خود نشان بدهد. ما اطمینان داریم که قادر به انجام چنین بهینه‌سازی‌ای برای بازی‌ خود خواهیم بود!

اگر به دنبال ورود به بتای بازی Dune Awakening و تست‌ کردن بازی هستید، جونیور اظهار داشت که جذب بازیکنان جدید در ماه‌های آینده به میزان قابل‌توجه‌ای افزایش خواهد یافت. تا به حال، مراحل بتای قبلی با «پایه بازیکنان اصلی» انجام می‌شدند، اما آزمایش‌های آتی با هدف افزایش محدودیت بازیکن در سرورهای درون بازی تا به حد نهایی خواهد بود:

مرحله بعدی بتای ما، طوری در نظر گرفته شده است که محدودیت‌های جهان بازی را به نهایت خود برساند و سپس آن را از ابتدا تا انتها با حداکثر تعداد کاربران همزمان خود آزمایش کند.

هنگامی که از جونیور در مورد اینکه آیا یک بتای باز واقعی در ماه‌های آینده به بازیکنان ارائه می‌شود یا خیر سوال شد، جونیور پاسخ‌ واضحی نداد، اما اظهار داشت که در ماه‌های منتهی به پنجره انتشار Dune Awakening در اوایل سال ۲۰۲۵، دعوت‌ها برای ورود به مرحله بعدی تست بتا بسیار افزایش خواهند یافت.