شناسهٔ خبر: 68480330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اراجیف جدید نتانیاهو درباره جنگ غزه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن بی‌اعتنایی به اعتصاب‌های سراسری شهرک‌نشینان اسرائیلی، مدعی شد که به دنبال توافق تبادل اسرا است، ولی حاضر نیست نظامیان این رژیم را از محور فیلادلفیا خارج کند.

صاحب‌خبر -

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه بار دیگر ضمن رد هرگونه توافق با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مدعی شد که «ما در عین حال از محور فیلادلفیا نظامیان خود را خارج نخواهیم کرد».

 وبسایت عبری واللا به نقل از نتانیاهو گزارش داد: همه ما به دنبال بازگرداندن ربوده شدگان هستیم ولی مناطقی وجود دارد که نباید آن را رها کنیم، از جمله محور فیلادلفیا؛ محوری که به منزله کپسول اکسیژن برای جنبش حماس به شمار می‌رود.

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که جنبش حماس از مدت‌هاست از این منطقه برای تجهیز تسلیحاتی خود استفاده می‌کند و همچنین نظامیان صهیونیست را از این منطقه چندین بار هدف قرار داده است.

این در حالیست که بسیاری از کارشناسان تاکید دارند که نتانیاهو فقط بنابر ملاحظات سیاسی خود از هرگونه توافق با حماس جلوگیری می‌کند و باقی ماندن در محور فیلادلفیا فقط بهانه‌ای است تا بتواند هرگونه توافق با جنبش مقاومت فلسطین را به شکست بکشاند. در حال حاضر نظامیان اسرائیلی در محور‌های فیلادلفیا و نتساریم واقع در مرز نوار غزه و مصر حضور دارند.

در اعتراض به ممانعت نتانیاهو از توافق تبادل اسرا، از شامگاه گذشته اعتصاب‌های سراسری در اراضی اشغالی آغاز شده است.

رئیس «هیستادروت» (فدراسیون مشترک کارگری) شب گذشته گفت: توافق تبادل گروگان‌ها فقط به خاطر مسائل سیاسی هیچ‌گونه پیشرفتی ندارد. از فردا اقتصاد در اسرائیل متوقف خواهد شد. ما به جای توافق تبادل با جنازه روبرو می‌شویم لذا باید اقتدار حکومت را بازپس بگیریم.

انجمن اسرای اسرائیلی و مفقودین، خانواده‌های این اسرا و تحلیلگران اسرائیلی، روز گذشته بنیامین نتانیاهو را مسؤول مرگ ۶ اسیر دیگر این رژیم صهیونیستی در نوار غزه دانستند و خواستار اعتصاب سراسری تا سرنگونی کابینه او شدند.

ایهود باراک نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تصریح کرد که «آنچه امروز اتفاق افتاد محصول یک خرد سیاسی نیست، بلکه بر اساس منافع شخصی است.. ما با نتانیاهو به پیروزی نخواهیم رسید. او یک قمارباز است باید او را طرد کنیم».

نتانیاهو در عین حال ادعا کرد: تاکنون تلاش‌های ما علیه حماس بیشتر متمرکز بر اقدامات نظامی بود ولی در حال حاضر تلاش‌های ما متمرکز بر این خواهد بود که این جنبش را از سایر امکانات محروم کنیم.

 وی همچنین خبر داد که در مکانیزم کمک‌های انسان‌دوستانه نیز تغییر ایجاد خواهد شد. نتانیاهو این اظهارات را در نشست هفتگی کابینه اسرائیل مطرح کرد و مدعی شد: ما نیازمند باقی ماندن در محور فیلادلفیا هستیم؛ زیرا این محور اهمیت بسیار زیادی برای امنیت اسرائیل دارد.

 نتانیاهو در عین حال مدعی شد: اکنون زمان سختی در جنگ است تا بتوانیم محور فیلادلفیا را حفظ کنیم در غیر این صورت نخواهیم توانست به اهداف خود در جنگ دست پیدا کنیم.

یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون اسرائیل گفت که نتانیاهو و شورای مرگ او تصمیم گرفتند که این ۶ اسیر را که در غزه در قید حیات بودند، نجات ندهند.

شهردار شهرک گیواتیم در نزدیکی تل آویو از اعتصاب در این شهرک در امروز و در اعتراض به عدم دستیابی به توافق تبادل اسرا و تلاش برای آزادی اسرای اسرائیلی خبر داد. خانواده‌های اسرای اسرائیلی در بیانیه‌ای از تمامی شهرک‌نشینان خواستند تا برای فلج کردن رژیم نتنیاهو و به لرزه درآوردن «اسرائیل» آماده شوند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ارزیابی‌های ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد این ۶ اسیر طی یک یا دو روز اخیر، در جریان عملیات‌های صورت گرفته در نزدیکی تونل‌هایی که در آن نگهداری می‌شدند، کشته شده باشند.

نظر شما