شناسهٔ خبر: 68477836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آماده باش ۱۰ هزار تاکسی سرویس دهی رایگان مترو در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از آماده‌باش کامل ناوگان تاکسیرانی در خطوط اطراف حرم مطهر، مبادی ورودی شهر، شبکه‌های بیسیم به همراه تمامی خطوط سطح شهر و ناوگان گردشی این سازمان برای خدمت‌رسانی به زائرین و عزاداران خبر داد.

صاحب‌خبر -

مرتضی چایچی مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهارداشت: همزمان با ایام رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت ثامن الححج امام رضا(ع) 4500 دستگاه تاکسی در منطقه ثامن و مبادی ورودی شهر در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: 2 هزار و 600 دستگاه تاکسی در شبکه‌های بیسیم 133،1860،1830،1829 و 600 دستگاه تاکسی در روگذرهای اطراف حرم مطهر، 800 دستگاه تاکسی در مبادی ورودی شهر و ناوگان گردشی فعال در منطقه ثامن آماده خدمت رسانی در محدوده‌های مجاز تعیین شده برای تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد خاطرنشان کرد: ناوگان تاکسی‌ صلواتی این سازمان از ابتدا تا پایان مراسم شب و روز شهادت امام رضا(ع) آماده انتقال زائرین و مجاورین به سمت حرم مطهر و بالعکس خواهند بود که مسیرهای خدمت‌رسانی این ناوگان متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

چایچی گفت: به منظور نظارت بر خدمت‌رسانی هرچه شایسته‌تر به شهروندان 120 نفر از نیروهای نظارتی و اجرایی سازمان تاکسیرانی به همراه 16 اکیپ گشت خودرویی و موتوری و 150 اپراتور در شبکه‌های بیسیم فعال هستند.

وی عنوان کرد: 8 پایگاه در میدان بیت المقدس، روگذرهای حرم مطهر و مبادی ورودی شهر نیز به صورت حضوری آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و شکایات احتمالی شهروندان هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد تاکید کرد: همچنین زائرین و مجاورین می‌توانند با شماره تلفن ارتباط مردمی 137 شهرداری مشهد و شماره 33448150 درخواست‌های حوزه نظارت بازرسی خود را با در میان بگذارند و در کمترین زمان ممکن پاسخ آن را دریافت کنند.

سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد

بهرام نکاحی مدیرعامل بهره‌برداری شرکت قطارشهری مشهد نیز اظهارداشت: طبق دستور شهردار مشهد، سرویس‌دهی قطارشهری مشهد به مناسبت سهولت در تردد زائران و عزاداران در عزاداری‌های روز‌های پایانی ماه صفر از امشب (11 شهریور 1403) بعد از اذان مغرب‌وعشا تا پایان زمان بهره‌برداری رایگان خواهد شد.

وی افزود: پیش از این، اعلام شده بود طبق مصوبه شورای شهر مشهد، فعالیت قطارشهری مشهد در روز اربعین 1403 و همچنین روز‌های دوشنبه (12 شهریورماه)، سه‌شنبه (13 شهریورماه) و چهارشنبه (14 شهریورماه) به صورت رایگان خواهد بود.

قاسم طاهری،مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد نیز از ظرفیت تکمیل پارکینگ های هسته مرکزی خبر داد و گفت: با تلاش ها و پیگیری های مکرر مدیریت شهری و دستورات فرماندار  برای استقبال مناسب از عزاداران دهه پایانی سفر و سهولت عزاداری  و با همکاری ارگان های ذیربط تا کنون 12382 فضای پارک مناسب در نظر گرفته شده است که تا این لحظه تمام ظرفیت آنها تکمیل و فقط 403 فضای پارک خالی بوده و امکان پذیرش فراهم است.

وی بیان کرد: به زائران و مجاوران پیشنهاد می‌شود از حمل و نقل عمومی برای تشرف به حرم مطهر بهره گیری کنند، در غیر این‌صورت این امکان نیز فراهم شده است که با پارک وسائل نقلیه خود در پارک سواری های در نظر گرفته شده نظیر بلوار فردوسی و پارکینگ مجد نسبت به پارک خودرو اقدام کرده و ادامه مسیر را از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: به اطلاع عموم شهروندان محترم می رساند به منظور جلوگیری از معطلی در یافتن پارکینگ مناسب قبل از عزیمت به خیابانهای منتهی به حرم مطهر به سایت شرکت به آدرس tat.mashhad.ir مراجعه و از ظرفیت آنی پارکینگ ها مطلع شوند.

خدمت‌رسانی ناوگان تاکسیرانی در محدوده حرم مطهر تا لایه دوم محدوده ترافیکی امکان‌پذیر است. به اطلاع زائرین عزیزی که از مبادی ورودی شهر مشهد شامل فرودگاه شهید هاشمی، پایانه مسافربری امام رضا علیه‌السلام و راه آهن مشهد به سمت حرم مطهر در حال تردد هستند می‌رساند خدمت‌رسانی ناوگان تاکسیرانان تا لایه دوم محدوده ترافیکی اطراف حرم مطهر امکان‌پذیر است.

بدین منظور از سمت پایانه مسافربری و فرودگاه شهید هاشمی نژاد تا میدان پانزده خرداد و هفده شهریور و از سمت راه آهن تا چهارراه خسروی و چهارراه شهید گمنام امکان تردد ناوگان تاکسیرانی وجود دارد.

با توجه به ازدحام ترافیک معابر از زائرین گرامی به‌منظور دسترسی مستقیم به محدوده حرم مطهر تقاضا می‌شود استفاده از شیوه‌های انبوه‌بر حمل‌ونقل به‌ویژه قطارشهری را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/282

نظر شما