شناسهٔ خبر: 68477404 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جماران

پارالمپیک پاریس 2024| صعود صفرزاده به فینال با شکستن رکورد آسیا/ ناکامی گلبالیست ها در کسب مدال

اخبار و نتایج مربوط به عملکرد ورزشکاران ایران در پارالمپیک پاریس را در این خبر بخوانید.

صاحب‌خبر -

ورزشی جماران؛ در روز پنجم از بازی های پارالمپیک پاریس 2024، ورزشکاران ایران در رشته های دوومیدانی، گلبال و تیروکمان به رقابت کردند.

دوومیدانی

در ماده 400 متر دوومیدانی کلاس T12 هاجر صفرزاده در گروه دوم مرحله مقدماتی، با حریفانی از اسپانیا و مکزیک مسابهق داد و با ثبت زمان ۵۶.۳۴ به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. دوومیدانی‌کار ایران رکورد آسیا را هم در این ماده ارتقا بخشید. گومس از برزیل با ثبت زمان ۵۹.۹۹ دوم شد و ولاسکو از مکزیک با ۱:۰۴.۸۸ در جایگاه سوم قرار گرفت. او در نیمه نهایی با زمان 56.07 باردیگر رکورد آسیا را شکست و فینالیست شد.

الهام صالحی دیگر نماینده ایران، در پرتاب وزنه کلاس F۵۴ از کسب مدال بازماند. صالحی بهترین پرتاب خود به میزان ۷.۴۶ متر در جایگاه پنجم قرار گرفت. "زارزا گلوریا" از مکزیک در این ماده با پرتابی به میزان ۸.۶ متر به مدال طلا دست پیدا کرد. "الیزابت رودریگس" برزیلی با ۷.۸۲ نقره‌ای شد و مدال برنز به "نورخان قربانووا" از ازبکستان با پرتاب ۷.۷۵ رسید.

 

مهدی اولاد و امیرحسین علیپور در کلاس F11 پرتاب وزنه پارادوومیدانی به مصاف رقبا رفتند و در نهایت توانستند دو مدال کسب کنند. امیرحسین علیپور را ثبت رکورد 14.78 به مدال طلا رسید. علیپور پرتابگر 22 ساله ایران در دومین پرتاب خود با 14.71 متر رکورد آسیا را شکست.

مهدی اولاد نیز با 13.89 نایب قهرمان شد و مدال نقره را به گردن آویخت.

 

هاجر صفرزاده پارالمپیک پاریس 2024

پارالمپیک پاریس 2024 الهام صالحی

پارالمپیک پاریس 2024 دوومیدانی هاجر صفرزاده

گلبال

در مرحله یک چهارم نهایی، تیم ملی گلبال ایران با نتیجه 6 بر 3 مقابل اوکراین شکست خورد و به نیمه نهایی نرسید. با این نتیجه، تیم ایران باید برای کسب رتبه های پنجم تا هشتم تلاش کند.

تیروکمان

در فینال پاراتیروکمان پارالمپیک پاریس و در بخش کامپوند میکس هادی نوری و فاطمه همتی مقابل تیم بریتانیا قرار گرفتند و 155-151 باخت و نقره گرفت.

در راند اول ایران 38-39 باخت و راند دوم را با همین امتیاز برد. در راند سوم نوری عملکرد خوبی نداشت و باعث شد ایران 113-115 عقب بیفتد. در نهایت ایران باخت و نایب قهرمان شد.

در نیمه نهایی تیم ایران مقابل هند قرار گرفت. در راند اول ایران 39-38 باخت و راند بعدی را 37-38 برد. در راند سوم هم نتیجه راند دوم تکرار شد تا نتیجه 113-113 به تساوی برسد. در راند پایانی ایران 38-39 شکست خورد و در نهایت نتیجه 152-152 مساوی شد. در تیر طلایی ایران به پیروزی رسید و فینالیست شد.

 هادی نوری و فاطمه همتی در گام اول به مصاف برزیل رفتند. تیم ایران راند اول را با نتیجه ۳۹ بر ۳۶ به سود خود به پایان رساند و در راند دوم ۳۷- ۳۹ باخت.در راند سوم دو تیم به امتیاز برابر ۳۸ رضایت دادند و ملی پوشان ایران  با درخشش در راند چهارم با نتیجه ۳۹ بر ۳۸ به برتری رسیدند تا در مجموع با نتیجه ۱۵۳ بر ۱۵۱ به گام به مرحله نیمه نهایی گذاشتند.

پیش از این فاطمه همتی در بخش انفرادی هم نقره گرفته بود.

 

 

 

پاراتیروکمان پاراالمپیک پاریس 2024 هادی نوری  فاطمه همتی

نظر شما