شناسهٔ خبر: 68476781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

تایید حکم قصاص قاتل جامه‌بزرگ توسط دیوان عالی | قصاص در انتظار بسیجی متهم به قتل

دیوان عالی کشور حکم صادره در شعبه ۵ دادگاه نظامی یک استان تهران درباره پرونده محمد جامه بزرگ، از جان باختگان اعتراضات ۱۴۰۱ را عینا تایید کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حکم «قصاص قاتل جامه‌بزرگ» تایید شد. پیام درفشان و محمدرضا کارگر، وکلای دادگستری با اشاره به آخرین وضعیت پرونده محمد جامه‌بزرگ، از جان باختگان اعتراضات ۱۴۰۱ اظهار کردند: «حکم متهمان این پرونده در شعبه ۵ دادگاه نظامی یک استان تهران صادر شده بود که در جریان آن، متهم ردیف اول پرونده به قصاص نفس محکوم شده بود. این پرونده و حکم صادره در نهایت برای تایید به دیوان عالی کشور ارجاع شد. شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور امروز، نظر نهایی خود درباره پرونده را اعلام کرد.»

این وکلای دادگستری همچنین درباره جزئیات رای صادره در دیوان عالی کشور بیان کردند: «دیوان عالی کشور نظر به شکایت شکات، نظریه پزشکی قانونی درباره شیوه فوت آقای محمد جامه بزرگ و همچنین گزارش کارشناسان اسلحه و مهمات به علاوه تحقیقات صورت گرفته از سوی مراجع انتظامی و قضائی، حکم متهم ردیف اول پرونده و دیگر متهمان این پرونده را عینا تایید کرد. متهم ردیف اول این پرونده که در دادنامه صادره از او با عنوان «بسیجی» یاد شده، به قصاص نفس محکوم شده است. دیگر متهمان این پرونده هم که در دادنامه با عناوینی، چون «پاسدار» و… مورد خطاب قرار گرفته‌اند، حسب عناوین اتهامی‌شان، با مجازات‌های حبس مختلفی نظیر ۶ ماه و ۹۱ روز مواجه شده‌اند.»

منبع: مدارا

نظر شما