شناسهٔ خبر: 68473243 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

یاوه گویی جدید یک سناتور آمریکایی درباره ایران

مهر : لیندسی گراهام در خیالبافی جدید خود خواستار هدف قرار دادن پالایشگاه‌های ایران در صورت جان باختن اسرای صهیونیست در غزه شد.

صاحب‌خبر -

در حالی که کابینه افراط گرای نتانیاهو با زیاده خواهی‌های خود در روند مذاکرات، رسیدن به توافق برای استقرار صلح در غزه و تبادل اسرا میان طرفین را به بن بست کشاند؛ کشته شدن ۶ اسیر صهیونیست آن هم بیشتر به خاطر حملات رژیم صهیونیستی در غزه باعث خشم مقامات تل آویو و آمریکا شده و آنها در حال نفرت پراکنی در این باره هستند.

الجزیره گزارش داد، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه که به اظهارات افراط گرایانه خود شهرت دارد امروز در گفتگو با ای بی سی نیوز و در یاوه گویی جدید خود ایران را مسئول هلاکت اسرای صهیونیست در غزه معرفی کرد.

خبر مرتبط
اولین واکنش آلمان به کشف اجساد اسیران اسرائیلی در غزه

صدراعظم آلمان پس از کشف اجساد اسیران اسرائیلی در غزه خواستار آتش بس فوری در این منطقه شد.

گراهام در این باره گفت: دولت بایدن باید ایران را پاسخگو و مسئول جان اسرای صهیونیست در غزه کند به طوری که در صورتی که این اسرا جان خود را از دست بدهند، پالایشگاه‌های ایران هدف قرار گیرد.

این گزافه گویی ها درحالی مطرح می‌شود که اکنون رژیم صهیونیستی و آمریکا به شدت نگران پاسخ تهران به ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس هستند.

دیک دوربین، سناتور دموکرات آمریکایی نیز با اشاره به جان باختن ۶ تن از اسرای صهیونیست در غزه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: باید به فوریت صلح در غزه استقرار یافته و باقی مانده اسرای صهیونیست از بند حماس آزاد شوند. ما همچنین خواستار ورود کمک‌های بشردوستانه به طور گسترده به این باریکه هستیم.

نظر شما