شناسهٔ خبر: 68469257 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

شانس به این گروه از متقاضیان خودرو رو کرد/ ریسک قرعه کشی ایران خودرو چیست؟

اقتصادنیوز : براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خودروسازان موظف هستند در هر طرح فروش ۵۰ درصد ظرفیت را به مشمولان قانون یاد شده اختصاص دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، نتایج کلی قرعه کشی ایران خودرو پس از برگزاری، از رستگاری صاحبان خودروهای فرسوده حکایت دارد. براساس اعلام این خودروساز در مجموع حدود سه میلیون و ۵۳ هزار نفر برای در اختیار گرفتن حول و حوش ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی عرضه شده نام نویسی کردند.

متقاضیان عادی در این طرح فروش بیش از یک میلیون و ۶۶۱ هزار نفر بودند و با توجه به اینکه تنها ۳۰ درصد خودروهای عرضه شده به طرح فروش عادی اختصاص پیدا می‌کند، (حدود ۳۰ هزار دستگاه) به ازای هر دستگاه، عرضه به متقاضیان عادی صفی نزدیک به ۵۵ نفر تشکیل داده است و تعداد متقاضیانی که خود را واجد شرایط طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌دانستند حدود یک میلیون و ۶۹ هزار نفر است.

براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خودروسازان موظف هستند در هر طرح فروش ۵۰ درصد ظرفیت را به مشمولان قانون یاد شده اختصاص دهند. بنابراین حدود ۵۰ هزار دستگاه از محصولات عرضه شده ایران خودرو د ر جدیدترین طرح فروش در دسترس مادران قرار حواهد گرفت. با توجه به تعداد متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به ازای هر خودروی عرضه شده صفی حول و حوش ۲۱ نفری از مادران تشکیل شده است. اما تعداد متقاضیانی که برای نوسازی خودروی در اختیار خود در طرح فروش ایران خودرو حاضر شده اند، ۲۵۲ هزار و ۷۷۶ نفر اعلام شده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «ریسک خطرناک برای خرید محصولات ایران خودرو/ صاحبان این خودروها رستگار شدند» بخوانید.

 

نظر شما