شناسهٔ خبر: 68468573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

یک هواپیما تهدید به بمب‌گذاری شد

منبع: ایرنا

اقتصادنیوز: پرواز هواپیمایی «ایندی‌گو»ی هند که از جبل‌پور به حیدرآباد انجام می‌شد به دلیل تهدید بمب‌گذاری به سمت ناگ‌پور تغییر مسیر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بر اساس بیانیه هواپیمایی ایندیگو، پس از فرود هواپیما در ناگپور، همه مسافران پیاده شدند و بلافاصله بررسی‌های امنیتی انجام شد.

در ماه‌های اخیر، تهدیدات بمب‌گذاری دروغین در فرودگاه ها و بیمارستان ها افزایش یافته است، در ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) ۴۱ فرودگاه از جمله فرودگاه های جیپور، چنای و بنارس از طریق ایمیل تهدید بمب گذاری دریافت کردند. این ایمیل منجر به بررسی‌های گسترده ضد خرابکاری شد که ساعت‌ها به طول انجامید اما در نهایت مشخص شد همه تهدیدها فریبکاری بودند.

تهدیدات و پیام‌های بمب جعلی برنامه‌های پرواز را مختل می‌کند و همچنین نیازمند بازرسی کامل همه مسافران، چمدان‌های آنها و کل هواپیما است. اداره امنیت هوانوردی غیرنظامی (BCAS) پیشنهاد کرده بود برای افرادی که مرتکب چنین اعمالی شده اند، پرواز ممنوعیت پنج ساله اعمال شود.

در ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد)، مقامات هندی یک پسر ۱۳ ساله را به اتهام ارسال ایمیلی به فرودگاه دهلی مبنی بر اینکه بمبی در پروازی به مقصد دبی کار گذاشته شده بود، بازداشت کردند.

با دریافت این ایمیل توسط مقامات فرودگاه وضعیت اضطراری اعلام شد و فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دهلی در حالت آماده باش قرار گرفت.

پیش از این، حدود ۶۰ بیمارستان در سرتاسر بمبئی نیز ایمیل‌های دروغینی درباره بمب‌هایی که در محل خود نگهداری می‌شد، دریافت کرده بودند.

پلیس بمبئی گفته است که این ایمیل‌ها بیمارستان‌های خصوصی و دولتی را در بر می گیرد و همه ایمیل‌ها با استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) به ایمیل‌های عمومی بیمارستان ارسال شده‌اند.

 

نظر شما