شناسهٔ خبر: 68462674 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

ریزش در خودروهای برقی بازار اروپا را به رکود برد

انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد که فروش خودروهای جدید اتحادیه اروپا در ماه جولای با توجه به کاهش خودروهای الکتریکی ثابت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، داده‌های صنعت خودرو اروپا نشان داد فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا در ماه جولای ۰.۲ درصد افزایش یافت که با افت در فرانسه و آلمان کاهش یافت، در حالی که خودروهای برقی باتری‌دار همچنان به از دست دادن سهم بازار ادامه دادند.

انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) اعلام کرد که بهبود در بازارهای خودروهای برقی بلژیک، هلند و فرانسه نتوانست افت تقریباً ۳۷ درصدی فروش خودروهای الکتریکی آلمان را جبران کند.

فروش خودرو در سراسر بلوک تا حدی به دلیل سیاست‌های متفاوت در مورد مشوق‌های سبز، روندهای متفاوتی را نشان داده است، در حالی که تنظیم کننده‌ها تعرفه های سنگینی را برای جلوگیری از خودروهای برقی ارزان چینی وضع کرده‌اند.

خودروهای برقی، اعم از مدل‌های تمام برقی، پلاگین هیبریدی یا فول هیبریدی، ۵۰.۹ درصد از کل ثبت‌نام خودروهای سواری جدید در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده‌اند که در مقایسه با ۴۷ درصد در سال گذشته افزایش یافته است اما فروش خودروهای برقی با باتری و پلاگین به ترتیب ۱۰.۸ درصد و ۱۴.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که فروش خودروهای هیبریدی ۲۵.۷ درصد افزایش یافت.

ثبت نام خودرو در سه خودروساز بزرگ اروپا، فولکس‌واگن، استلانتیس و رنو در ماه جولای نسبت به سال گذشته به ترتیب ۲.۲، ۵.۲ و ۱.۷ درصد کاهش یافته است، زیرا رقابت رو به رشد چین است. فروش خودروساز تسلا ۱۴.۷ درصد کاهش یافت، در حالی که فروش سیاک موتور چین ۲۴.۲ درصد افزایش یافت.

کمیسیون اروپا در ۲۰ آگوست تعرفه‌های پیشنهادی خود بر واردات خودروهای تسلا ساخت چین را به ۹ درصد کاهش داد، در حالی که به طور کلی برنامه‌های تعرفه بر خودروهای الکتریکی ساخت چین را تا ۳۶.۳ درصد حفظ کرد.

رویترز گزارش کرد که استلانتیس که بیشترین کاهش فروش را در بین خودروسازان اتحادیه اروپا داشته است، کاهش بیش از حد انتظار درآمد و سود عملیاتی در نیمه اول را گزارش کرده است.

نظر شما