شناسهٔ خبر: 68460612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

رفع مشکلات مردم مهمترین اولویت دستگاه قضایی است

بوشهر- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: رفع مشکلات مردم مهمترین اولویت دستگاه قضایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز صبح یکشنبه در آیین واگذاری اسناد رسمی شهر آب‌پخش اظهار کرد: زمانی که مسئولیت دادگستری استان بوشهر بر عهده من گذاشته شد، رئیس دستگاه قضا تاکید داشتند که با مردم و در کنار مردم باشید و برای مردم تلاش کنید.

وی با بیان اینکه در این مدت همه وقت و انرژی خود را برای کمک به رفع مشکلات مردم گذاشته‌ام تصریح کرد: مردم استان بوشهر در زمینه دیانت و قدرشناسی نداریم نمونه هستند و کار کوچکی برای آنها شده ولی قدردان و قدرشناس هستند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای سنددار کردن اراضی استان بوشهر، گفت: این موضوع یک مشکل اساسی بود که با هدایت و ارشادات رئیس دستگاه قضا شاهد رفع این مشکل اساسی هستیم.

رفع مشکل ۷۰ ساله

وی افزود: ایرادی که برای اسناد شهر آبپخش وجود داشت به ۷۰ سال قبل و زمانی که طبق قانون اراضی خالصه در دهه ۱۳۳۰ اراضی به مردم واگذار شد برمی‌گردد؛ درواقع به لحاظ مشکلی که در حوزه منابع طبیعی وجود داشت، فرایند صدور سند برای مردم شهر آبپخش فراهم نبود.

مهرانگیز ادامه داد: امروز در شهرستان دشتستان شاهد صدور سند مالکیت و حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی و همچنین اجرای عملیات تفکیک قطعات این اراضی جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به میزان هزار و ۴۳۴ سند و به مساحت هزار و ۲۰۰ هکتار هستیم؛ همچنین امروز، شاهد صدور اسناد اوقاف به مساحت ۱۵ هکتار و اسناد نیروگاه اتمی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع نیز هستیم.

وی گفت: همچنین امروز اسناد مالکیت دفترچه‌ای و حدنگاری اراضی محیط زیست به مساحت ۷۱ هکتار تعویض و صادر شدند؛ صدور اسناد جزیره نگین به عنوان یکی از نقاط کانونی واردات و صادرات استان بوشهر به مساحت ۱۳۶ هکتار نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته محسوب می‌شود.

نظر شما