شناسهٔ خبر: 68457129 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

میکا ریچاردز:

هالند می‌تواند از رونالدو و مسی هم پیشی بگیرد

میکا ریچاردز، ستاره سابق منچسترسیتی، معتقد است که ارلینگ هالند توانایی و پتانسیل لازم برای زدن گل‌های بیشتر از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، هالند دومین هت‌تریک خود را در هشت روز اخیر به ثبت رساند و منچسترسیتی با نتیجه ۳-۱ مقابل وستهم پیروز شد. این بازیکن ۲۴ ساله اکنون ۷۰ گل در ۶۹ بازی لیگ برتر برای سیتی به ثمر رسانده است. در طول دوران حرفه‌ای خود تا به امروز، او ۲۶۳ گل در ۳۱۷ بازی برای سیتی، نروژ، بروسیا دورتموند، ردبول سالزبورگ، مولده و برینه به ثمر رسانده است.

این آمار بسیار چشمگیر است، اما هالند هنوز راه طولانی برای رسیدن به رونالدو یا مسی دارد. رونالدو، ۳۹ ساله، بیشترین گل را در تاریخ فوتبال مردان به ثمر رسانده است. ستاره سابق منچستریونایتد و رئال مادرید که در حال حاضر در عربستان سعودی با النصر بازی می‌کند، ۹۰۰ گل در ۱۲۳۵ بازی حرفه‌ای خود به ثمر رسانده است. در همین حال، لیونل مسی ۳۷ ساله، اسطوره بارسلونا و آرژانتین که اکنون در اینتر میامی بازی می‌کند، ۸۳۸ گل در ۱۰۶۹ بازی به ثمر رسانده است.

2075573

اما ریچاردز، مدافع سابق سیتی، معتقد است که هالند می‌تواند روزی از این دو ماشین گلزنی نمادین فوتبال پیشی بگیرد. ریچاردز در مصاحبه‌ای با اسکای اسپورت پس از بازی شنبه گفت:«در مورد مسی، ما می‌دانیم که او چه کاری می‌تواند انجام دهد، او از نظر گل‌ها و پاس گل‌ها و گاهی اوقات به عنوان مهاجم و شماره ۱۰ بازی می‌کرد. رونالدو نیز به عنوان وینگر شروع کرد و سپس به یک گلزن و شماره ۹، تبدیل شد و در محوطه جریمه حرکت می‌کرد.»

2075574

او افزود:«اما از نظر آمار، به ویژه در لیگ برتر، آنچه هالند در این سن انجام می‌دهد، شگفت‌انگیز است. کاملاً باور نکردنی است، او بسیار سریع است. از نظر آمار، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتواند از آن (آمار رونالدو و مسی) پیشی بگیرد، به شرطی که از مصدومیت‌ها دور بماند.»

جیمی ردنپ، کاپیتان سابق لیورپول، که او نیز بخشی از تیم کارشناسی اسکای اسپورت در روز شنبه بود، اضافه کرد:«۲۶۳ گل در ۳۱۷ بازی، اگر فقط برای یک لحظه به آن فکر کنید، چقدر سخت است که این کار را انجام دهید. البته او در تیمی عالی بازی می‌کند که برایش فرصت‌های زیادی ایجاد می‌کند، اما این شگفت‌انگیز است. او یک پدیده است. او یک بازیکن شگفت‌انگیز است. ارلینگ بسیار متفاوت از دو نفر دیگر (رونالدو و مسی) است و من فکر نمی‌کنم که حتی برای یک لحظه سبک‌های آنها را مقایسه کنیم. اما به عنوان یک گلزن خالص، بسیار سخت است که کسی را پیدا کنید که به اندازه او دقیق باشد و توانایی زدن هر نوع گلی را در چنته داشته باشد.»

نظر شما